3623
Sök

När ställer ni undan era sommarbilar för vintern?

80 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
Satt och funderade på när jag ska ta o ställa av min bil för att vinterförvara den, o då tänkte jag höra med er när ni kommer att ställa undan era?
Själv funderar jag på att göra det om ett par veckor. Kommer bli tråkigt att åka Saab 900 i ett par månader sad

// Sebbe

155 Inlägg
4 oktober 2006
Tja..

Avställde min 30/9-06 i år, annars brukar ja göra det i slutet av oktober...
Men det blev ett undantag iår wink!...

A4 orginal till mer kreativ - :)

121 Inlägg
4 oktober 2006
OJ... har inte ställt på den än... ännu mindre reg besiktat den... Nåja... den som väntar...
Man kan ju alltid torråka i Garaget och längta..

Att komma två är att förlora!

1 854 Inlägg
4 oktober 2006
Beroende på vädret, men senast i november.

62 Inlägg
4 oktober 2006
slutet på oktober blir det nog, orka sätta på vinterdäck, sen kommer de där äckliga saltet i oktober med...

Todé

646 Inlägg
4 oktober 2006
Ställde av min i söndags 1/9, gött det så man kan börja bygga igen smile

282 Inlägg
4 oktober 2006
Sista augusti började projekten och avställningen smile

104 Inlägg
4 oktober 2006
skulle ställt av bilen 30/9 men hittade inte mitt regbevis..så jag kör okt ut,sen åker den in för extreme makeover=)hehe

1 854 Inlägg
4 oktober 2006
Gti_Goffe skrev:
slutet på oktober blir det nog, orka sätta på vinterdäck, sen kommer de där äckliga saltet i oktober med...

Saltet kommer väl inte så tidigt?

Entreprenör
1 286 Inlägg
4 oktober 2006
SUCK. Bilen man har ska man åka året runt. Varför sitta o plååågas i en sur gammal 240 som vinterbil när man kan åka vettig bil året runt istället?

Skrota era vinterbilar, och Våga Använd Era Bilar !!! 

så de så smile

// Niklas Johansson

452 Inlägg
4 oktober 2006
Vinterbilen skall snickras ihop så fort pengarna trillar in och så fort den gått igenom besiktningen så ställs corren av, dock absolut senast siste november!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
4 oktober 2006
ställer av dagen innan saltbilarna gör sin första vända! (eller mer troligt dagen efter) är ju saltet man vill slippa så jag ser ingen vits att ställa av innan dess!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
4 oktober 2006
NiKeMaN skrev:
SUCK. Bilen man har ska man åka året runt. Varför sitta o plååågas i en sur gammal 240 som vinterbil när man kan åka vettig bil året runt istället?

så de så smile

tänker inte PLÅGAS i nån 240.. tänker sladda i en e190 tongue
om inte annat så är det grymt KUL med en vinterbil!
dessutom kan man slippa rosten på finbilen!

1 854 Inlägg
4 oktober 2006
NiKeMaN skrev:

så de så smile

Det är ju som är halva nöjet och ställa undan finbilen, när du sen tar ut den så är det som en ny bil..

Dessutom så är det hur kul som hellst och ha en slit och släng bil och sladda sönder på vinter.
Jag plågades inte i 740in förra vintern det va grymt kul..

62 Inlägg
4 oktober 2006
jo det händer, jouren börjar den 20:e, förra året var jag ute på första saltvändan den 26:e, men de beror ju på kylan o.s.v!

onej84 skrev:
Gti_Goffe skrev:

Saltet kommer väl inte så tidigt?

Todé

Sök