3262
Sök

"Ungdomarna spelade fotboll med igelkottar". Nu j*vlar!

bullsmugglare
190 Inlägg
28 september 2006
precision skrev:
furktansvärt ovärt , men undar e ungar o dumheter hör till när man e ung

säg det sen när nån unge är snäll o hjälper dej med o tvätta din bil med den nya sortens grusochsten svamp...

nått har ju gått fel i uppfostringen om ungar roar sej med o plåga ihjäl ett djur, bara för att det är ett barn betyder ju inte att det är ok eller inte spelar nån roll..

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

2 652 Inlägg
28 september 2006
herr lilltroll skrev:
precision skrev:
furktansvärt ovärt , men undar e ungar o dumheter hör till när man e ung

säg det sen när nån unge är snäll o hjälper dej med o tvätta din bil med den nya sortens grusochsten svamp...

nått har ju gått fel i uppfostringen om ungar roar sej med o plåga ihjäl ett djur, bara för att det är ett barn betyder ju inte att det är ok eller inte spelar nån roll..

ne de är sant men är ändå "förståligt"

något som hade chokat mej är om det stått att ett gäng pansionärer spetsade igelkottar utanför äldrevården .

200sx Driver
366 Inlägg
28 september 2006
Bor i Luleå och det är ett jävla liv, vet att polisen vart och förhört folk på gymnasieskolor och högstadieskolor..

Så nå snorungar är det, helt klart... Säkert nå "moppe-gäng"
Senast redigerat av _Street_ (28 september 2006)

-=Nissan 200sx s13 =-

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 september 2006
_Street_ skrev:
Bor i Luleå och det är ett jävla liv, vet att polisen vart och förhört folk på gymnasieskolor och högstadieskolor..

Ja tror dom är yngre än så... säkert små killar exprimenterar

Bmw osv..

2 594 Inlägg
28 september 2006
UseDubbelTurbo skrev:
_Street_ skrev:

tror inte det är några små killar helt klart moppe gäng det är bara dom som jävlas mest.! här i sundsvall iallafl. river gravstenar och lever satan, jag hoppas dom får tag på dem skyldiga

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 september 2006
ghost_boy83 skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
_Street_ skrev:

tror inte det är några små killar helt klart moppe gäng det är bara dom som jävlas mest.! här i sundsvall iallafl. river gravstenar och lever satan, jag hoppas dom får tag på dem skyldiga

mjo precis i sundsvall är de mest moppe pojkar som håller på... exempelvis de som stod i tidningen om dom där ynglingarna som slog ner en gammal tant i hennes eget hem i stöde de var oxå 14-15åringar å de fick jag veta av en kompis som visste vilka dom idioterna va mad
Senast redigerat av volvo_glenne (28 september 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

12 086 Inlägg
28 september 2006
Djurplågeri är verkligen sånt som kan väcka enorm ilska, det är så jävla fegt på nått sätt.
Ok, vill inte underskatta misshandel men djurplågeri är fan ruttet, mår illa!

272 Inlägg
1 oktober 2006
bara ett av bevisen på att vårt samhälle är på väg åt helt fel håll. Uppfostran är väldigt viktig man måste lära sina barn moral. och att respektera andra. Men det är inte så vanligt nuförtiden verkar det som...

Vi satt och diskuterade detta på en fest i går.. Vad vi gjode när vi var barn. Det var att nygga kojor, spela fotboll, bygga fördämningar och fånga grodyngel. Nu sitter ungarna bara och käkar godis varje dag och spelar dator. Inte konstigt att det blir så mkt överviktiga ungar nuförtiden heller. samt att många helt saknar respekt.
Senast redigerat av mr_loffe (1 oktober 2006)

1 854 Inlägg
2 oktober 2006
Fan vilka idioter, dom borde få tokdäng..

914 Inlägg
2 oktober 2006
som nån skrev man gjorde mycket skit som liten.. Men aldrig att man plågade nåt eller rånade nån eller misshandlade någon för skojs skull eller se vad som händer..
Som en annan sade man byggde trädkojor,sprang i skogen cyklade,åkte inlines mm. Sådant beteende kommer jag aldrig acceptera att nån i min närhet håller på med. Vi har ett medvetande vi kan göra val. Det är det som skiljer oss från alla andra djur som mest går på instinkter.

2 594 Inlägg
2 oktober 2006
Peter_J_H skrev:
Ronnie.L skrev:
som nån skrev man gjorde mycket skit som liten.. Men aldrig att man plågade nåt eller rånade nån eller misshandlade någon för skojs skull eller se vad som händer..
Som en annan sade man byggde trädkojor,sprang i skogen cyklade,åkte inlines mm. Sådant beteende kommer jag aldrig acceptera att nån i min närhet håller på med. Vi har ett medvetande vi kan göra val. Det är det som skiljer oss från alla andra djur som mest går på instinkter.

Alla gjorde ju någonting dumt när de var små, det kan jag hålla med om. Det är skillnad på de unga idag och förr..  Idag är det mer brott än förut. Folk stjäl ju som fan nu! Jag växte upp i ett lugnt och fint område i Linköping. För ett par år sedan blev det nedklottrat, alla lyktstolpar förstördes och man hade mycket skadegörelse.

Idag har alla som bor där tagit hand om området och vi har nu mera folk som bevakar det ibland. Så nu är det fint igen och ingen skadegörelse längre..

Det enda som är tråkigt är moped-ungarna som kör omkring och tror att de är Ghostrider eller Rossi. Bor ju mycket familjer med småbarn. Undrar vad de tänker om de skulle köra på en unge på 3 år!?

MVH Peter H

håller med har skälv en liten grabb,i går mötte jag tre ungar på moped och endast föraren hade hjälm och dom höll på köra rätt in i en ung tjej me barnvagn blev så förbannad så jag körde efter dom men dom försvann i en skogsstig,

Pajen
52 Inlägg
2 oktober 2006
snacka om att ha mindervärdes komplex, ge sig på en liten igelkott....hmm...skulle man se nån som gjorde nåt sånt då.........

Pajen
52 Inlägg
2 oktober 2006
det där med mopeder kan man faan bli tokig på...där jag bor kör de på massa dirt bikes på kvällen mitt på vägen, utan varken hjälm eller lyse...det är faan så man har lust att hålla lite extra till vänster ibland när man kör och möter dem...

2 014 Inlägg
5 oktober 2006
Spelar ingen roll om det är barn som är de skyldiga, det finns helt enkelt ingen ursäkt för grymhet. Inte ens som straff tyvärr, får man nog tillägga, för jag hade gärna demonstrerat för dem vad grymhet verkligen innebär. Eller för deras föräldrar, som antingen själva har en mycket säregen uppfattning om vad etik och moral är, eller så är de totalt inkompetenta att inpränta den i sina barn.

Att misshandla eller döda ett djur är inte vare sig bättre eller sämre än att misshandla eller döda en människa. Både är levande varelser och har säkerligen en lika stor önskan att leva vidare. Båda känner smärta och har säkerligen en lika stor önskan att slippa känna av det.

Situationen är dock annorlunda för djur som råkar ut för sånt här. Människor som råkar illa ut har oftast större chanser att fysiskt överleva och återhämta sig än vad djur har. Att sedan kanske människor tar mer skada i själen är inget hållbart argument, överlever du inte så bryr du dig inte.

Har inte läst artikeln, det räckte med rubriken för att få mig illamående.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök