Spridarrelät skall lämna spänning när du slår på tändningen.
när tändningen slås på så jordar Lh jetronic boxen bränslepumpsreläts 86/1 som i sin tur drar den ena reläspolen och ger ut spänning på 87/1 till tomgångsmotor,LMM och spridarreläts stift 2 som då drar relät.
spridarrelät ger då spänning till både tändspolen (blå kabel) och till spridarmotstånden-spridarna.
Spridarrelät är jordat vid jordpunkten vid batteriet på skärmen.
När du slår på tändningen skall bränslepumpen gå i nånn sekund för att bygga upp lite tryck, vid startförsök och registrerad varvtalssignal så jordar Lh jetronic boxen 86/2 på bränslepumpsrelät och drar då 87/2 som sätter fart på bränslepumpen och lamdasondens förvärmning.
Med andra ord så kan bränslepumpsrelät vara defekt om du ej får styrspänningen till spridarreläts stift 2.
har du gnista på stiften och bränslepumpen går vid startförsök ? Om inte kan felet ligga i svänghjulsgivaren.
Senast redigerat av 240bns (16 mars 2010)