3018
Sök

M5 motor i en volvo 740-940?

10 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
#1
Finns möjligheten att stopa ner en bmw m5 motor v8an i en 740-940??? skulle ju varit grymt skit häftigt iaf:D finns ju pulver att plocka i dessa maskiner:) skulle iaf vilja pröva när man väl blir klar med sitt pågående projekt.
Senast redigerat av t5raket (18 mars 2010)

10 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
#2
jo vilja finns ju tänk bara hur super häftigt de skulle va de skulle varit värt en hel vinter i garaget de men lär ju va mkt ombygnad iaf men finns ju svets o o plåt oxå;) vet någon nån som gjort detta projekt??

546 Inlägg
18 mars 2010
#3
hmmm har du tid goda kunskaper är det väl bara att köra på:)

8 885 Inlägg
18 mars 2010
#4
För att inte få tråden låst så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på tierpidag.se

10 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
#5
Tid tar man sig lätt kan ju inte bli mer än roligt då.. men kunskaper om bmw e inte min starka sida har inte hållit på så mkt med dom bara hjälpt en kompis montera ner en aplina motor i sin e30 de e elen som skulle skräma vetet ur en för de e ju inte direkt ens starka sida:P

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 mars 2010
#6
Finns en kille som e medlem i Insane racing som har en lila 740 med BMW V8a Simon heter han om jag inte minns helt fel.

Å går 540 8an i så borde det inte vara några problem med M5 8an

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

10 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
#7
nej då de är ju inprisip samma motor tror jag till o med ska man ofra sig o ragga tag i en m5 motor då kollade upp de o dom va ju inte direkt billiga men skulle varit riktigt häftigt:D får forska vidare på de.

1 798 Inlägg
18 mars 2010
#8
Kul bygge skulle de ju vara helt klart men som sagt en m5 motor kostar sjukt mkt mer än en 540 motor tex. Man kan ju överladda 540 motorn o få mer effekt än i m5ans

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 067 Inlägg
18 mars 2010
#9
Enklare och billigare att letar reda på en halvledsen M5 och lägga energin på den ..

En m5 knota är för stark för max hk/vrid i 700karossen iaf


Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 mars 2010
#10
Hool skrev:
Enklare och billigare att letar reda på en halvledsen M5 och lägga energin på den ..

En m5 knota är för stark för max hk/vrid i 700karossen iaf

Jepp, 238hk och 310Nm är gränsen för at regga med utbytt motor utan att regga som ombyggt fordon i 740/940, och BMW's lilla 3 liters åtta M60B30 är inom gränsen.
Senast redigerat av Volvo_Mannen (18 mars 2010)

Jonas

Med.lem
3 759 Inlägg
18 mars 2010
#11
Volvo_Mannen skrev:
Hool skrev:
Enklare och billigare att letar reda på en halvledsen M5 och lägga energin på den ..

En m5 knota är för stark för max hk/vrid i 700karossen iaf

Jepp, 238hk och 310Nm är gränsen för at regga med utbytt motor utan att regga som ombyggt fordon i 740/940, och BMW's lilla 3 liters åtta M60B30 är inom gränsen.

Och s62an har 394 hk 500 Nm...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

040 RedLine
1 219 Inlägg
18 mars 2010
#12
Hool skrev:
Enklare och billigare att letar reda på en halvledsen M5 och lägga energin på den ..

En m5 knota är för stark för max hk/vrid i 700karossen iaf

Vissa är lata och andra har vilja... Inte kul att bara köpa en bil som är klar, men det beror på om intresset är att köra eller själva bilen!

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

dARKiE
5 031 Inlägg
18 mars 2010
#13
Du har ju ialf denna 240 med M5 turbo motor..
http://www.youtube.com/watch?v=xejKQOBGTjM

Såklart det går att få ner den i en 700serie också..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

515 Inlägg
18 mars 2010
#14
Darkie skrev:
Du har ju ialf denna 240 med M5 turbo motor..
http://www.youtube.com/watch?v=xejKQOBGTjM

Såklart det går att få ner den i en 700serie också..

går ju otroligt gött! hehe, och skönt att han åker i mina hem trakter. Ont; om du ska lägga i så mycket effekt, reggas det inte som typ ombyggt/amatörbyggt fordon?

§9 Annonsering gäller även signaturen!

2 982 Inlägg
18 mars 2010
#15
0,00002% chans att du genomför operationen.


4 005 Inlägg
18 mars 2010
#16
Residence skrev:
0,00002% chans att du genomför operationen.

+1

Men det vore väldigt roligt med ett sådan här projekt!


664 Inlägg
18 mars 2010
#17
Alltså det kryllad med sådana här trådar, om man kan stoppa in V8 i 740 t. ex.
Ge mig en anledning varför det inte skulle gå?

Om du är kunnig och har en stor börs och massvis med kunskaper eller stort nätverk så går det nog efter några månader i garaget.

Allt går om man vill, i stort sätt allt! Så det är bara onödigt att fråga, sedan så är ju chansen väldigt liten att du kommer göra det, men om du gör det så önskar jag lycka till och gör gärna en projekt tråd!

4 005 Inlägg
18 mars 2010
#18
Retepoj skrev:
Alltså det kryllad med sådana här trådar, om man kan stoppa in V8 i 740 t. ex.
Ge mig en anledning varför det inte skulle gå?

Om du är kunnig och har en stor börs och massvis med kunskaper eller stort nätverk så går det nog efter några månader i garaget.

Allt går om man vill, i stort sätt allt! Så det är bara onödigt att fråga, sedan så är ju chansen väldigt liten att du kommer göra det, men om du gör det så önskar jag lycka till och gör gärna en projekt tråd!

1. okunskap
2. okunskap
3. otillräckliga verktyg
4. okunskap om besiktningskrav
5. ej villig att betala det som kostar
6. bara snack i 99% av fallen.

Det är väl några anledningar.
Dina andra påstående är väl rätt självklara men kan inte appliceras på alla.

Generellt gäller väl ordspråket "om du behöver fråga, så klarar du inte av det". Har du kunskaperna så behöver du inte fråga.


Gammal och grinig
362 Inlägg
19 mars 2010
#19
Skaffa en Rover v8 istället, dom kryper ju nästan på plats av sig själva i en 2-7-900


Sök