3222
Sök

Förslag till bas till Bmw 320 E46

High Quality
75 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
Okej , ska försöka förklara så tydligt jag bara kan nu hur jag tänkt mig.

I dagsläget har jag en Impact Series 27 (två st 10"or). Men har tänkt att uppgradera lite med en egenbyggd baslåda med nya baselement. Jag har väldigt varierad musiksmak då jag nästan lyssnar på precis allt. Dock blir det mest House och även lite "lugnare" musik likt typ Johnny Cash . Jag vill ha en klar o tydlig bas som ska kunna spela rent men ändå vill jag få dendär exra "pushen" från basen . Så det ska defenitivt inte vara något som spränger sönder rutorna osv haha.. Har tänkt mig något i prisklassen max 4500 för 2 st element.

Just E46 är ganska svårt att få in basen in i cupén så därför har jag tänkt mig att öppna upp skidluckan o ha basarna så att dom spelar rakt in genom den. Det verkar vara det enda sättet att få in bastrycket.

Vet inte om det spelar någon större roll men framsystemet som sitter i dagsläget är ett Alpine SPG-13CS.

Samt att någon kommer säkert fråga : "vad ska du driva basarna med?"

Mitt svar : Det anpassar jag efter basarna sen. Men ni är jättevälkommna att komma med förslag där med smile

Nu hoppas jag på eran hjälp ! Tack på förhand
Senast redigerat av vivace (19 mars 2010)

3 466 Inlägg
19 mars 2010
Jag vet att jag har rekommenderat dom innan men vill man ha ett par basar som spelar rent och högt så är det DLS MW12 som gäller.. Jag spelar iaf 140dB+ med 900w i dom. Har inte hunnit mäta upp nya lådan än.. tongue
Driver du dom på ett CAD15 så kommer du definitivt bli nöjd!
Sen tål dom dessutom att plågas ganska bra.. Hehe wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

120 Inlägg
19 mars 2010
Detta paket går ju inte av för hackor, Hertz HX basen är riktigt jäkla bra!
http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … DPMAX1000D

//Piwe

High Quality
75 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Jag vet att jag har rekommenderat dom innan men vill man ha ett par basar som spelar rent och högt så är det DLS MW12 som gäller.. Jag spelar iaf 140dB+ med 900w i dom. Har inte hunnit mäta upp nya lådan än.. tongue
Driver du dom på ett CAD15 så kommer du definitivt bli nöjd!
Sen tål dom dessutom att plågas ganska bra.. Hehe wink

Det verkar intressant smile Du har inget förslag i prisklassen snäppet under?

Piwe skrev:
Detta paket går ju inte av för hackor, Hertz HX basen är riktigt jäkla bra!
http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … DPMAX1000D

//Piwe

Det där paketet har jag kollat på tidigare men det faller som sagt på prislappen tyvärr.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 mars 2010
Jag röstar på Piwes förslag! Byggde med såna basar & ett JBL GTO14001 i en kompis e46a, spelar på riktigt bra! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

High Quality
75 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Jag röstar på Piwes förslag! Byggde med såna basar & ett JBL GTO14001 i en kompis e46a, spelar på riktigt bra! smile

vad byggde ni för låda? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 mars 2010
Slutna, eller ja en sluten låda med skiljevägg. smile Kommer tyvärr inte i håg volymen men har för mig att det är den rekommenderade. Den lådan spelar både djupt och rappt, och högt om man så vill!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

High Quality
75 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Slutna, eller ja en sluten låda med skiljevägg. smile Kommer tyvärr inte i håg volymen men har för mig att det är den rekommenderade. Den lådan spelar både djupt och rappt, och högt om man så vill!

Låter bra smile ska prova det .

3 466 Inlägg
20 mars 2010
Vill bara tillägga att MW12orna spelar lika rappt i portad låda som HX300 i sluten, enda skillanden är att MW12orna spelar HÖGRE.. Spelar över 140dB med musik i min bil med 2st MW12or och ett CAD15. Och då snackar vi bra kontroll även på höga volymer..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök