3608
Sök

Felkod på v70n (p1603)

stolt pappa
20 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
jag har kollat upp en felkod men vet ej vad det innebär.
(Självtest av motorstyrdon - övervakning av vridmoment    Ledningar, motorstyrdon)
vad menas med detta vad kan det vara, någon som varit med om detta felet?
tack för svar..

1 043 Inlägg
12 mars 2010
Vilken felkod e de?

Smålänning
7 883 Inlägg
12 mars 2010
Du har antispinn eller?

Åk till Volvo och återställ eller ge oss den riktiga P0XXX koden smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

stolt pappa
20 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
norpan1 skrev:
Vilken felkod e de?

p1603 är fel koden.
men sen så har jag också prestanda reducerad.

76 Inlägg
13 mars 2010
När det stog  prestanda reducerad på min bil va det gasspjället som va kasst...ingen billig historia tyvärr...

53 Inlägg
13 mars 2010
Verkar som bilen gått ner i nödläge.
Antar att du inte kan varva mer än 3000rpm
Gasspjäll eller luftpassmätare brukar det vara då

stolt pappa
20 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
illegal__driver skrev:
När det stog  prestanda reducerad på min bil va det gasspjället som va kasst...ingen billig historia tyvärr...

vad kostade kalaset? gjorde du det själv eller lämnade du in den?

76 Inlägg
21 mars 2010
stod prestanda reducerad när jag startade den en gång gick som skit totalt orkeslös gick inte varva mer än 3000rpm. åkte till volvo och dom kollade felkoden ... Det va spjället konstaterade dom.... ok tänkte jag får väl leta upp ett begangnat då... ingen ide för det går inte att koda om dom det kan gå att att smörja upp det sa dom men det funkar oftast inte, Så vart bara att beställa hem ett nytt... sen när jag betalat kalaset på 6611:- sa jag att jag ville ha det gamla att hänga upp det i garaget... Fick det till svar att det var utbytes,,, Hur kan man ha det som utbytes om det inte går att koda om dom?Hmmm som sagt 6611:-
är en ganska stor kostnad  hoppas du slipper byta ditt...

429 Inlägg
21 mars 2010
illegal__driver skrev:
stod prestanda reducerad när jag startade den en gång gick som skit totalt orkeslös gick inte varva mer än 3000rpm. åkte till volvo och dom kollade felkoden ... Det va spjället konstaterade dom.... ok tänkte jag får väl leta upp ett begangnat då... ingen ide för det går inte att koda om dom det kan gå att att smörja upp det sa dom men det funkar oftast inte, Så vart bara att beställa hem ett nytt... sen när jag betalat kalaset på 6611:- sa jag att jag ville ha det gamla att hänga upp det i garaget... Fick det till svar att det var utbytes,,, Hur kan man ha det som utbytes om det inte går att koda om dom?Hmmm som sagt 6611:-
är en ganska stor kostnad  hoppas du slipper byta ditt...

Det går att programera om ett beg. gasspjäll.
Sen när det är bytes så renoverar de det gamlas som det blir nytt igen...

8 250 Inlägg
21 mars 2010
Man kan prova och göra ren och smörja upp spjället. Sen finns det en annan programvara att tanka i som är till gamla spjället och då kan man få det att leva ett tag till. Och vad det gäller utbytes så är väl själva spjället till stpr del detsamma, men det är helt annan elektronik, inte ens samma tillverkare, eller... så hade dem redan lagt spjället i nån skrotlåda och vilel bara inte erkänna det och drog till med nåt.

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 mars 2010
under tiden jag jobbade på volvo var de itne utbytes i alla fall...man klippte kabeln på spjället för de var lättare å byta de då sen hystade man de i elektronikskroten... var på samma verkstad för 2 veckor sen å hämtade volvo spjäll i elektronikskroten så de har inte ändrat sig.

Sök