3483
Sök

Fixa stenskott

20 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Hejsan!

Är så att jag har endel små och relativt stora (ca 10-15st) stenskott och lacksläpp på bilen som jag vill få fixade. Dem är ganska djupa, genom grundlacken.

Vad kan detta kosta att lämna in och få det tillfixat?
Hur blir resultatet?

Är det isf värt det eller ska jag försöka själv?

tacksam för svar!

Slav
1 454 Inlägg
20 mars 2010
om du inte kräver sjuk finish så köp ett lackstift och lägg i själv. annars så är det bara att slipa ner och lacka om.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

20 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
om du inte kräver sjuk finish så köp ett lackstift och lägg i själv. annars så är det bara att slipa ner och lacka om.

Men jag tänkte att en firma skulle kunna göra sånt med bättre "finish". Eller blir det lackering isf?

Slav
1 454 Inlägg
20 mars 2010
Ja tyvärr är det nog så.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

496 Inlägg
21 mars 2010
Finns firmor som lackerar skadan och inte hela delar. Blir sjukt bra och man kan fn inte se att de fixat repor stenskott med mera smile

496 Inlägg
21 mars 2010
Finns firmor som lackerar skadan och inte hela delar. Blir sjukt bra och man kan fn inte se att de fixat repor stenskott med mera smile

283 Inlägg
21 mars 2010
Billy__bob skrev:

När det handrar om 10-15 stenskott så lackar man nog om hela delen.

496 Inlägg
21 mars 2010
Ja det är klart att det är bättre, men om man nu skulle ha ett enstaka så är det firmorna bra. Klart är hela huven vit prickig så är det nog mycket smartare att lacka om.

283 Inlägg
21 mars 2010
Billy__bob skrev:
Ja det är klart att det är bättre, men om man nu skulle ha ett enstaka så är det firmorna bra. Klart är hela huven vit prickig så är det nog mycket smartare att lacka om.

Tror inte att någon lackfirma skulle ge sig på att fylla i småstenskott, det bli billigare att blåsa om hela delen.

Sök