3644
Sök

Köpråd, Saab 9-3 eller Volvo S40?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 mars 2010
Asplin skrev:
R_fused skrev:
Bästa är väl att provköra båda bilarna? Min gamla s40 var en 99a och hade haft 8 ägare när jag köpte den 2006. Var tokfin på alla sätt ändå och hade knappt några problem med den under de 4 åren jag hade den.
Visst är det trevligt med få ägare men skulle inte välja bort en bil enbart på det.

Sen av min erfarenhet hade jag valt s40n alla gånger, om inte annat för att jag tycker og 93 är ruskigt ful i jämförelse med en faceliftad s40.

Blev en s40 idag! -01, 2 ägare innan, varav 1 är bilfirma då. Gick hur bra som helst, lite skavanker som trasig antenn, men annars fint skick. Fick med sprillans nya sommardäck och tror jag kommer vara mycket nöjd med detta köp!

Grattis!

Nu är man ju nyfiken såklart; Motor? Miltal? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

50 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Rquired skrev:
Asplin skrev:
R_fused skrev:
Bästa är väl att provköra båda bilarna? Min gamla s40 var en 99a och hade haft 8 ägare när jag köpte den 2006. Var tokfin på alla sätt ändå och hade knappt några problem med den under de 4 åren jag hade den.
Visst är det trevligt med få ägare men skulle inte välja bort en bil enbart på det.

Sen av min erfarenhet hade jag valt s40n alla gånger, om inte annat för att jag tycker og 93 är ruskigt ful i jämförelse med en faceliftad s40.

Blev en s40 idag! -01, 2 ägare innan, varav 1 är bilfirma då. Gick hur bra som helst, lite skavanker som trasig antenn, men annars fint skick. Fick med sprillans nya sommardäck och tror jag kommer vara mycket nöjd med detta köp!

Grattis!

Nu är man ju nyfiken såklart; Motor? Miltal? smile

2.0T, 20 000 mil, några mil förbi bara smile

Det jag kört med den hittills så har den varit komfortabel och tillräckligt med drag när man behöver det, ska vara en pendlarbil nu till sommaren och tror jag kommer vara nöjd med köpet, såklart det är lite lockande att chippa nu när man kan, men blir nog senare isåfall.

Första långturen blir till helgen så får se hur komforten är på långdistansresorna smile

Sök