3369
Sök

Hur gör ni när ni ska köpa en bil, vad tittar ni på?

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
nice , hittade dock inga på blocket.. fanns 2 st en för 90,000 och en för 50,000, och det är lite utanför min budget, men tack ändå. Har ni några andra förslag?

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
en annan fråga också .. hur skickar man en vänförfrågan?

1 489 Inlägg
24 mars 2010
Gå in på personens profil och sen under avataren står det skicka vänförfrågan

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
hittar inget, står bara det här
"Från: Någonstans i Sverige

Kontakt: E-post  PM

Bilar: 1
Gamla bilar: 1
Videoklipp: 0
Prylannonser: 0
Skrivna kommentarer: 401
Blogginlägg: 0
Vänner: 14
Foruminlägg: 3"

1 489 Inlägg
24 mars 2010
Står det inget ovanför " Bilar: 1 " ?

• Även den starka måste ta i när han skiter

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
kom på att jag redan är vän med honom men jag kan inte se honom på min vän lista ?

110 Inlägg
24 mars 2010
Du funderade på audi a4 avant.
jag köpte en Audi a4 avant 1,8TS quattro -99 för snart två månader sedan,  och har aldrig vart så nöjd med någon av mina andra bilar, och det är min 7e bil.
snygg, smidig, åker skönt i den, går bra, jag är super nöjd.
Köpte den för 53,000kr med 21,100mil på mätaren. med en uppsättning 19" fälgar med.
Finns bild i bland mina bilar! smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
24 mars 2010
Ras_J skrev:
azid skrev:
skulle nån åka iväg med en bil som jag har tillsalu mer än en halvtimme skulle jag ringa polisen. måste ju finnas respekt mellan säljare och köpare och betyder det att du inte köper bilen för att du inte får leka runt i timmar så skitsamma då får nån annan köpa bilen.

Nej jag har inte för avsikt att "leka runt i timmar" och inte att piska skiten ur bilen heller, men bara det faktum att säljaren är villig att låna ut den en stund tyder ju på att den är i fullgott skick! Faktum är att jag sällan tagit längre provturer än en halvtimme och säljaren kan ju åka med om han vill, men det har aldrig någon varit intresserad av att göra... Hittar jag några fel på bilen upplyser jag givetvis säljaren om dessa och är de så allvarliga att jag inte köper bilen betalar jag givetvis för bränslet med god marginal!

EDIT: Det har t.o.m. hänt att jag och någon annan bytt bilar i ett dygn eller så då ett ev. byte varit aktuellt... Man får ju komma överens om vad som gäller INNAN man åker iväg, och än så länge har alla bilaffärer jag gjort fått ett trevligt avslut. Dessutom har jag varit NÖJD med bilarna jag köpt och aldrig har någon blivit förbannad!

jag bryr mig inte så mycke vad du har för avsikt. jag känner inte dig och litar såklart inte på dig så därför skulle jag inte låta dig ta bilen så pass lång tid.

sen att du är en hyvens kille som säger att du tillochmed skulle betala bensin gör dig nog ganska unik. sista bilen jag sålde kollade en äldre man på först. han skulle bara åka en liten test tur.. var borta i 30min  såklart ringde jag och frågade vart fan han var(hade en kille som stog och väntade för att titta på den och ville typ ha den redan innan han sett den) jo jag står på andra sidan stan och tittar på bilen. jaha var ljuset för dåligt på denna sidan eller? ha hit bilen nu.. han kom tillbaka svamlade om att han skulle tänka. Ja gör det du så kan jag sälja den undertiden svarade jag. killen som kom efteråt köpte den efter 20mins provkörning och lite inspecktion...

2slow

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
glad för din skull krille ^^ ! men jag vill hellre ha en liten och kvick bil, inte så stor, det ska helst vara en 5 dörrars men jag känner inte till så många som e så små och kvicka, det är den hjälp ja behöver tongue nånstans i Vr6 och CRX stilen.

Musiker
472 Inlägg
24 mars 2010
azid skrev:
jag känner inte dig och litar såklart inte på dig

Förstår vad du menar! Jag kanske formulerade mig lite klumpigt där.
Självklart är det svårt att lita på någon man inte känner! Därför tycker jag det är lite märkligt att aldrig någon vill åka med under provkörning trotts att man kommit dit i någon gammal skrothög som inte är värd däcken den står på...

Till TS: Varför inte provköra en VR6 helt enkelt?
Nyare Golf åker man riktigt bra i tycker jag och de känns inte så små trotts att de är det!
170 hk lär väl räcka och bli över till en såpass liten bil och en sexa är ju otroligt mycket trevligare att lyssna till än en fyra!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
haha tror fan ja gör de ras, men vet du fördelarna / nackdelar ne vr6:an ??

Musiker
472 Inlägg
24 mars 2010
Senast redigerat av Ras_J (24 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Sök