3380
Sök

740 dör när den blir varm och slutar fungera. Inget funkar.

24 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
#1
Har en 740 som funkat felfritt i motor, men sedan stått under mesta vintern pga utgående besiktning. När jag sen skulle få igång den igen så går den en kort stund (oftast tills den blir varm) sedan bara dör motorn, juckar, låter ingenting utan bara stendör. Sen funkar det inte att få igång den, utan den bara står och mal på tomgång.

Har sett över kontakter, bränslerelät är helt, styrboxen bytt, jordat bränslepumpen så den matar bensin.
Har tänkt byta impulsgivaren men tar mig inte dit då den dör på vägen där den ska bytas.

MVH


Smålänning
7 887 Inlägg
23 mars 2010
#2
Gansla säker på att det är impulsgivaren.. Vad har du för motorn och årsmodell på bilen? F-motorn har haft 3 olika sprut nämligen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

24 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
#3
-88  ganska säker på att det är en b230f
impulsgivaren sitter på fördelaren.
Senast redigerat av R1ck (23 mars 2010)


24 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#4
vad bör man tänka på nom man byter fördelaren ?


140 Inlägg
25 mars 2010
#5
sitter den i fördelaren så kan du nog räkna bort att det är en F utan en E, har du en luftmassemätare emellan motorn och luftfiltret med en el-kontakt på? för annars så har du en luftbälg under insuget som går ner till en luftmängdmätare.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 mars 2010
#6
alsunna skrev:
sitter den i fördelaren så kan du nog räkna bort att det är en F utan en E, har du en luftmassemätare emellan motorn och luftfiltret med en el-kontakt på? för annars så har du en luftbälg under insuget som går ner till en luftmängdmätare.

vissa F har givaren i fördelaren.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 mars 2010
#7
alsunna skrev:
sitter den i fördelaren så kan du nog räkna bort att det är en F utan en E, har du en luftmassemätare emellan motorn och luftfiltret med en el-kontakt på? för annars så har du en luftbälg under insuget som går ner till en luftmängdmätare.

alla b230f med lh2.2 har hallgivare i fördelaren
typ fram till -89

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

140 Inlägg
25 mars 2010
#8
åå fan, men vilket skitprodukt det är i vilket fall enligt mig iaf:P


Sök