Detta gäller Finland, men kan ju gälla i Sverige också. Så länge mönstret är innanför skärmarna så är det godkännt. Jag har alltid klarat besiktningen med mina däck, så det borde vara lagligt :] Gå och fråga på besiktingskontoret annars om du känner dig osäker
Detta gäller Finland, men kan ju gälla i Sverige också. Så länge mönstret är innanför skärmarna så är det godkännt. Jag har alltid klarat besiktningen med mina däck, så det borde vara lagligt :] Gå och fråga på besiktingskontoret annars om du känner dig osäker
Så är det i tyskland också, men tror inte vi har den regeln i Sverige tyvärr. Det är mycket småsaker som vi borde ta efter våra grannländer.
Nej fan om något funkar i andra länder så är det inget för sverige. Vi snubblade bara med i EU. Allt dom står för är sverige emot så om det är lagligt i tyskland bör det va olagligt här.
Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06 Bas Connaisseuren!"Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<
ENLIGT lag får däcken inte sticka ut utanför skärm kanterna, men man kan undgå den lagen genom att sätta på skärmbreddare på bilen.... Men då får du nästa bekymmer som är däck dimentionerna som finns i reg beviset så det är bara och välja vilken lag du vill bryta emot