3632
Sök

Volvo 740 turbo b230et seg startad och går ojämt efter byte ev generator och batteri???

157 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Tjaa har en 740 turbo med en b230et, det som hända var att den sluta ladda så jag byte kolet det va helt slut! sen gick det skit dåligt efter det och ladda i alla fall inte batteriet och så byte jag batteri då gick den bra igen men den ladda inte. byte generator och då funka den sen efter det börja den bli seg startad och när den går igen går den upp och varv sen dör den och så får man hålla på så några gånger sen går den, och nu går den igång och dör direkt och går väldigt dåligt när den går i några sekunder:/ 

Och sen kolla jag oljan syndes inte ens på stickan fylde på lite man den räckte inte.
tog komp prov och den har 8 på 1an 10 på 2an och 8 på 3an och 10 på 4an:/

någon som vet någon så skriv:D

Ps den gick nåt grymt brutalt innan;)
Senast redigerat av Keevov_styling (31 mars 2010)

140 Inlägg
31 mars 2010
är det ett sprillans nytt batteri? kollat släpringarna i generatorn? kolla kablarna runt generatorn så dom inte är skavda eller erjade. blir lite orolig över att kompen är anorlunda på varje tändningspar är olik:/

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 mars 2010
mät spänningen med multimeter med bilen igång, ska ligga runt 14v på batteriPOLERNA. ag kompen, provade du med varm motor? annars kan resultatet bli lite fel.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

157 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
okej. nej den va kall den går bara ingen i några sekunder sen dör den vad jag en gör:/

Sök