2476
Sök

Motorfel BMW 316i 92a, misständningar, tappar effekt

19 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
behöver akut hjälp med en BMW som startar men går inget bra alls, motorn misständer, tappar effekt går rent, tappar effekt, Blurrar, Varvar ibland bra, ibland går den inte alls. Går ej att hålla jämn gas man måste trycka plattan i mattan för att den inte ska dö. Vandrar mellan 1200 varv till nästan helt död. På tomgång. stänger nästan av sig men går runt på typ ett par varv. sen kommer den igen. och sen dör den, Nån som vet?. tändningen e kollad och den ska vara ok. Tack på förhand MVH Andreas

1 353 Inlägg
31 mars 2010
Pröva dra ur kabeln till LMM'en och testa starta?

låter som ett typiskt LMM fel

There's no replacement for displacement

1 867 Inlägg
31 mars 2010
Börja med att läsa här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

När du har redigerat din rubrik, så kan nån snäll moderator flytta den till rätt forumdel.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 488 Inlägg
1 april 2010
Har flyttat till rätt forumsdel nu samt fixat till din rubrik, tänk på att följa våra rubriksregler framöver.

Mvh
Moderator

19 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Jag har provat byta den men inte kopplat ur den. Jag provar får jag se, Jag skickar om den inte reagerar. tack för tipset!. Mvh 760_asse

Montör
664 Inlägg
2 april 2010
Har du testat att byta något annat, som tändstift, fördelarlock osv? Hade en 316 för något år sedan som inte alls var särskilt glad, men som gick toppen efter byte av lite tänddelar.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

19 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
berthelsen skrev:
Har du testat att byta något annat, som tändstift, fördelarlock osv? Hade en 316 för något år sedan som inte alls var särskilt glad, men som gick toppen efter byte av lite tänddelar.

Jag ska prova lite alternativ när jag har fått in mer pengar men jag har kollat stift, tändkablar, rotor/lock, m.m. Men jag ska kolla allt i detalj.

Sök