3459
Sök

nya 240 grillen å lyserna på den gamla modelen?

83 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
är det mycket jobb för att få den nya 240 grillen och lysserna att på passa på den gamla modelen(den me runda lysen)

689 Inlägg
6 oktober 2006
Är inte säker, men det är nog vääääldigt mycket jobb med tanke på att du måste byta ut hela grillen och det frontpartiet, ser ju helt annorlunda ut, så måste du ju även fixa "hållarna" som håller fast strålkastarna... Men svär inte på att det är mycket jobb, är bara något ja ser mig framför mig i mitt huvud tongue

LillNaisarn
6 oktober 2006
kolla på mina gammla bilar, har haft en 77:a med nya fronten..

83 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
LillNaisarn skrev:

var det mycket jobb att byta på den? lr var det å när du köpte den?

1 436 Inlägg
6 oktober 2006
Men så kan du ju inte göra. Snyggast är ju gamla fronten och typ en -82 i övrigt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

LillNaisarn
6 oktober 2006
petsson_89 skrev:
LillNaisarn skrev:

det var så då jag köpte den, men det lär inte vara allt för mkt jobb,
skärmar ska passa rakt av så vitt jag vet..

83 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
petsson_89 skrev:
LillNaisarn skrev:

det var så då jag köpte den, men det lär inte vara allt för mkt jobb,
skärmar ska passa rakt av så vitt jag vet..

jaha, okey. tack för hjälpen big_smile

83 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
äre ingen annan som har gjort det som kan berätta??

Golfare
164 Inlägg
9 oktober 2006
"fästplåten" för fästena tror ja skilljer sej ifrån -81 å uppåt eftersom ljusen är avlånga och går "längre
in mot varandra/grillen än vad 80-å neråt gör.

alltså måste du troligtvis ha tag på frontplåten för ljusen till en 81- uppåt först om de nu inte går att göra hål/finns plats att göra hål i den frontplåten som sitter orginal.
sen måste du ha tag på fästena till 81- ljusen samt grillen eftersom den är mindre till dom nyare årsmodellerna. sen måste du byta skärmkanterna om du ska ha dom nya blinkersarna (alt skära upp dom gamla en smula)

måste du byta frontplåten är de lite mer jobb än annars såklart, annars är de nog inget jätte jobb.
själv valde ja att sätta på dom runda lycktorna på min fd 242:a istället för dom du ska ha på men de är ju en smaksak.

83 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
oeky, tack för svaret. jag har en 240 från 82 som reservdelsbil så alla delar har jag redan.

Golfare
164 Inlägg
10 oktober 2006
då e de ju inga problem, bara att titta på hur fronten ser ut på 82:an. hur hålan osv sitter.

har inte ägt nån ifrån 81 å uppåt så ja vet inte alls hur de ser ut mot dom äldre

LillNaisarn
10 oktober 2006
Karl_Kravall skrev:
då e de ju inga problem, bara att titta på hur fronten ser ut på 82:an. hur hålan osv sitter.

har inte ägt nån ifrån 81 å uppåt så ja vet inte alls hur de ser ut mot dom äldre

81 är desamma som nyare, för 80 satt den gammla 4kantiga fronten, och det enda som skilljer 81an och nyare i fronten är olika grillar och huvar, fästena är desamma..

Golfare
164 Inlägg
10 oktober 2006
LillNaisarn skrev:
Karl_Kravall skrev:

81 är desamma som nyare, för 80 satt den gammla 4kantiga fronten, och det enda som skilljer 81an och nyare i fronten är olika grillar och huvar, fästena är desamma..

jo de vet ja?, men han hade en 82:a som reservdelsbil och ifall de skulle skilja någon i frontplåten så bör han se detta om han tittar på den han har.

ja såld precis min 80:a men ja har inte haft någon 81 så ja kunde uttala mej angående hur frontplåten ser ut att fästa i jämnfört men tidigare årsmodeller

Sök