31 mars 2010
Trådstartare
Tjena, har läst i alla möjliga trådar och trixat hit å dit men lutar mer att ge upp så detta är sista chansen innan fanskapet säljs i delar.. (läs hela texten innan du skriver)
det jag gjort me bilen,
bytt till en exakt likadan motor men gått hälften så långt. 15000 från 32000mil
alla tillhörigheten från nya motorn sitter kvar, såsom givare i toppen och blocket.
motorn har fungerat utmärkt innan den sattes i min bil, även den äldre motorn fungerade som den skulle.
efter bytet har ett lustigt problem uppstått har inte hittat lösningen ännu, detta har jag bytt/provat
tändstift, tändkablar, tändspole, fördelare med lock samt rotor
båda bränslepumparna fungerar, spridare (provat 3 uppsättningar inkl BTR) utan resultat
spridar relä har jag även kollat
LMM har jag provat med 4 olika som fungerar så det är inte den. likaså lambdan då den är ny
toppen är genomkollad utan spår av fel, ny topp packning efter kontrollen
alla slangar är täta, vid motorbytet byttes även vattenpump/olja/filter
problemet, lite svårstartad men efter ca 5 sekunder så startar den och går som den ska, TILLS jag rör gasen, då vill den tvär dö, kan få upp den på 2500rpm typ, trycker lite till så smattrar den å går neråt, råkar den dö å väntar i 3 sek så går motorn runt ett halvt varv å startar å går på tomgången som den ska, tills ja gasar igen å den går skit..
provade med bränslerelä och det gamla spjällhuset jag hade på¨förra motorn idag.. samma fel endå.
Finns de ngn klokare än mej så spamma med ideer om va det kan vara!!
mvh!
V o L v o