4392
Sök

Hur ser man skillnad mellan b230 stakar och ft stakarna?

22 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
#1
Ja hur ser man om det är ft stakar och kolvar som man köper så man inte blir lurad och köper ett par orginal stakar och kolvar?

22 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
#2
ingen som vet?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 april 2010
#3
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59194/569600_pk45vw.jpg
här har du bild på gamla ft stakarna (dvs skitstakarna) å m-stakarna ( ganska lika nya ft stakarna )
det är lite skillnad på tjockleken

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

040 RedLine
1 219 Inlägg
7 april 2010
#4
Jag fattar inte riktigt, b230 och ft?
Skriv klart och tydligt vilken av stakarna som kommer från vilken motor...

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 april 2010
#5
BrajjAxx skrev:
Skriv klart och tydligt vilken av stakarna som kommer från vilken motor...

menar du mig?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

040 RedLine
1 219 Inlägg
7 april 2010
#6
turboforssen skrev:
BrajjAxx skrev:
Skriv klart och tydligt vilken av stakarna som kommer från vilken motor...

menar du mig?

De tunnare stakarna kommer från en b230ft och de tjocka fån en b230et, eller hur är det?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 april 2010
#7
BrajjAxx skrev:
turboforssen skrev:
BrajjAxx skrev:
Skriv klart och tydligt vilken av stakarna som kommer från vilken motor...

menar du mig?

De tunnare stakarna kommer från en b230ft och de tjocka fån en b230et, eller hur är det?

ne dom tunna ( till vänster) kommer från b230et\tidiga ft:n
å dom grova (till höger) från b21et men liknar stakarna från b230ft -93 å uppåt samt b230fk

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

040 RedLine
1 219 Inlägg
7 april 2010
#8
turboforssen skrev:
BrajjAxx skrev:
turboforssen skrev:

menar du mig?

De tunnare stakarna kommer från en b230ft och de tjocka fån en b230et, eller hur är det?

ne dom tunna ( till vänster) kommer från b230et\tidiga ft:n
å dom grova (till höger) från b21et men liknar stakarna från b230ft -93 å uppåt samt b230fk

Okej tack:) Så stakarna från B230ft/fk och b21et är de starkaste volvo byggt till rödblockare om jag har fattat dett rätt?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 april 2010
#9
BrajjAxx skrev:
turboforssen skrev:
BrajjAxx skrev:

De tunnare stakarna kommer från en b230ft och de tjocka fån en b230et, eller hur är det?

ne dom tunna ( till vänster) kommer från b230et\tidiga ft:n
å dom grova (till höger) från b21et men liknar stakarna från b230ft -93 å uppåt samt b230fk

Okej tack:) Så stakarna från B230ft/fk och b21et är de starkaste volvo byggt till rödblockare om jag har fattat dett rätt?

mm det stämmer + stakarna från b23et

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 062 Inlägg
8 april 2010
#10
De högra  ser smidda ut medan de till vänster ser ut att vara gjutna...

M.V.H.


P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 april 2010
#11
turboforssen skrev:
BrajjAxx skrev:
turboforssen skrev:

ne dom tunna ( till vänster) kommer från b230et\tidiga ft:n
å dom grova (till höger) från b21et men liknar stakarna från b230ft -93 å uppåt samt b230fk

Okej tack:) Så stakarna från B230ft/fk och b21et är de starkaste volvo byggt till rödblockare om jag har fattat dett rätt?

mm det stämmer + stakarna från b23et

(alla?) b23E block har M-stakar i alla fall wink Vet inte om de gäller A också men skulle inte bli förvånad



Sök