Det är en alldeles exceptionell långfärdsbil det är ju de dom är konstruerade för, det var ju världens bästa bil i sin klass när e39an kom 1996, fast så är de ju med varenda nya BMW som kommer men ändå :D
Har själv haft 4st e39or och två av dom är 540 6växlade manuella.
Det mesta delar är samma i 540in som den vanliga e39, det är egentligen, motor, fjädring, kylare, låda, bakaxel, avgassystem, skivor fram, koppling och en del leder i framvagnen som skiljer.
Delarna handlar man av motornord, schmiedmann eller waerwest alternativt köper i Tyskland.
Tycker priserna är riktigt humana, visst de är inte ford fiesta priser men de är ju ingen ford fiesta heller.
Specifika fel för 540 finns att läsa om på autopower, men läckande ventilkåpspackningar och lösa oljepumpsbultar är två av dom.
Sen har de ju naturligtvis alla andra fina fel som e39 brukar ha :P
Sen angående stereoinstallation, jag tänkte sätta in en dubbeldin 7" stereo i min, då får man bara lyfta ur instrumentpanelen för att få ut orginalmonteringsramen, sen måste man såga upp i ventilationsgångarna för att den ska få plats, jätterolig bil på de sättet ;)
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil