för mig har ford dålig image i sverige för de inte säljer de coolare modellerna de har i usa...utan måste privimporteras.
dessutom har usa haft fördelen o fått måååånga mustanger genom åren bl.a...o massa andra så de har ju liksom hållit sin image på ett annat sätt o inte bara krängt europaplast
de som säljs här känns bara som kopior på andra bilar, focus kopia av golf, mondeo osv baseras på volvos och så vidare...de e bara som en nissan för mig...
Få bilar i Sverige som har image tycker ja, iom att alla modeller som säljs här e rätt snarlika varandra utom lite detaljer o bränsleförbrukning...
Astra, Auris, Golf, A3, 1- serien, C30, Megane, C4, 308....mfl väldiga imageskapare?
Polo, Fabia, Colt, Micra, Aygo(...), mfl också riktigt HA- begär av alla antar jag.
Mustang, Camaro, Charger, Challenger mfl, lite mer image över dom va...och dom får vi inte ens
konstigt att vi inte anser att typ Chrysler eller Ford har image här när de bara ger sånt vi redan har, förutom chrysler då som gett oss den otroligt HETA voyager...
Blir säkert nån som missförstår inlägget nu o tror att ja tycker alla amerikanska bilar e kopior och skit, men de mena ja inte alls. Bara att vi missar grädden och får moset...så de blir som att bara serveras svensk husmanskost med olika typer av potatis, medan hamburgarna, sushin, pizzan osv hålls borta från oss...kalops e kalops