Ras_J Ja det är nåt sånt jag har varit orolig för kan jag säga, man vill ju inte gå och tro att man är värsta miljöriddaren i skinande rustning när man i själva verket skitar ner mer än annars....
Jag kikade lite på dessa Lupo också och de är söta men jag hittar ingen i min prisklass som är hyfsat ny, är det högt andrahandsvärde på dem eller har jag bara haft otur?
Om jag kunde ta lån och köpa en ny bil skulle jag göra det, tyvärr är det inte möjligt av olika skäl..
Men jag tänker som såhär, efter mycket övervägande och hjälp från er jätterara människor:
Jag köper en liten "trillingbil" nu, en 06a-07a som gått 5-6000 mil (och mindre) kan jag få för de pengarna. Jag får helt enkelt leva med att de dundrar och skakar, trots allt åker jag ju inte 60 mil varenda vecka om man säger så
Om 4-5 år när man kanske har barn, hund, lite stabilare ekonomi, ja helt enkelt både behöver och har råd med en större bil, då har alla de här nya fina gasbilarna som har kommit, kommit ut på andrahandsmarknaden, eller så kanske man rent av har råd med en ny bil
Då drar man ju sitt lilla strå till stacken miljömässigt, och fram tills dess kan man trösta sig med att ens lilla bil iaf är bensinsnål så det förslår. Vad tror ni om det?