hej ja undrar om man kan seriekoppla slutsteg? mitt exempel.. om man han en bas som kanske behöver 600w för att drivas o man har 2 300w:are kan man koppla ihop de?
Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"
jag har seriekopplat ett 4 kanals med ett två kanals.. funkar aldeles utmärkt. du kan ju kolla in min bil! bara det ena steget har en lineout, om du inte har dubbla i fronten.. eller om du bara inte orkar dra en till kabel emellan har två keenwood KAC steg.
Det du frågar efter kallas för att brygga slutsteg och det kräver att det steg du har är försett med en sådan "knapp" för bryggkoppling.
Läs inte vad andra skriver om att linka lågnivå för det är inte samma sak. (det går i o f s att göra på lågnivåsidan men det kräver en elektronikburk som fasvänder signalen)
/Göran
eVo_ skrev:
hej ja undrar om man kan seriekoppla slutsteg? mitt exempel.. om man han en bas som kanske behöver 600w för att drivas o man har 2 300w:are kan man koppla ihop de?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
trodde han menade att sätta ihop 2 steg så de spelade som ett. En del steg har ju line out för att ge signal till ytterligare ett steg så att han te.x kan koppla ihop 2 monoblock till ett 2kanaligt steg. Aja ingen som lär fatta som vanligt vad jag menar vet att jag aldrig kommer att ge mig in på lärar yrket hehe
trodde han menade att sätta ihop 2 steg så de spelade som ett. En del steg har ju line out för att ge signal till ytterligare ett steg så att han te.x kan koppla ihop 2 monoblock till ett 2kanaligt steg. Aja ingen som lär fatta som vanligt vad jag menar vet att jag aldrig kommer att ge mig in på lärar yrket hehe
Det fattade t.o.m jag
Varför inte tala om för killen istället att inte räkna med watten??
Tro inte du vet. Du ska veta att du vet.
Och glöm effekten!!!