-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Antar att du inte ska ha programerbart sprut? då är det i så fall högohmiga, tror inte det finns lågohmiga så små heller! kan ha fel men inte sett några sånna iaf. Tror det är svårt hitta spridare på skroten, nog bättre kolla beg marknaden på nätet istället! m5 har iaf 380cc med det är ju 6st också
okej, men jag ska väl skaffa mig lite större så jag har, har beställt en ställbar progressiv BTR nu så jag får upp soppa trycket,, hoppas det hjälper, ska köra 20% etanol.
Orginal har du lågohmiga spridare (940), som sedan blir högohmiga genom spridarmotståndet som sitter på vänster inneskärm.
Om du ska ha lite större spridare kan ja rekommendera v70 t5;ans blå spridare, flödar 391cc. De är högohmiga så det är bara ta bort motståndet på inneskärmen, sen är det bara köra. De räcker till en bit över 300hk iaf, helt bottnade vid 311hk om ja inte minns fel..
Hör av dei om du är intresserad, har nya liggandes som ja kan tänka mig att sälja.
hej ska ha tag på större spridare, vilka bilar ha sånna orginal, tänkte om det fanns på skroten.
På skroten kan du om du ha tur hitta 9000 2,3T -93, de ska flöda 390cc @3bar. Annars flödar alla turbo -94-98 352cc @3bar men det är lite lite för dig kanske....iaf om du ska köra de på 3bar.