2638
Sök

Däck som sitter fast trots att alla muttrar är lösa?

227 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#1
Har provat att köra omkring med muttrarna nästan åtdragna men däcket släpper ändå inte.
Är det bara slägga som gäller? Och vad ska man he på bakom fälgen så att hjulen fastnar tills nästa säsong?

Volvofreak
356 Inlägg
25 april 2010
#2
Slägga o en massa kraft!

// Andreas
S40N T5-04

5 089 Inlägg
25 april 2010
#3
japp slägga som gäller. sätt på navkapslar till nästa sesång;) Dra lite koppaspasta på navet så kanske det hjälper lite.

\Lindgren

54 Inlägg
25 april 2010
#4
Åk i kraftiga åttor med bilen, kladda på lite kopparpasta när du byter nästa gång! / Mvh Jonas


925 Inlägg
25 april 2010
#5
Slägga bakifrån på gummit inte på fälg sen när däcket lossnat så tar du sandpapper och gör rent navet där fälgen sitter sen drar du på lite kopparpasta:) så lossnar det enkelt nästa säsong:)

Feel The Difference

227 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#6
Så kopparpasta bakom fälgen? och slår jag med släggan på däcket?

227 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#7
Å såklart! Tack för dom snabba svaren:)

1 397 Inlägg
25 april 2010
#8
Jag har hört att man inte ska använda kopparpasta när man har LM fälgar.. då detta skapar någon slags reaktion mellan varandra och kan få de att fastna.. stämmer detta?


925 Inlägg
25 april 2010
#9
nej jag har aldrig vart med om det och jag har väl jobba som Däcknisse varje säsong nu i 3 år:) men om man söker i detta som lill3bror säger så blir det säkert så men det har jag aldrig varit med om....

Feel The Difference

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 april 2010
#10
Kopparpasta o "alufälgar" är inget vidare, blir ett "galvaniskt" element eller vad det heter...Kort sagt så "reagerar" de 2 metallerna...Slägga är väl "så där", de gånger jag haft problem med fälgar som sitter fast har jag kört en sväng med hjulbultar typ "åtdragna" 1mm kvar till fälgen, precis som en tidigare talare skrev, har funkat varje gång hittils iaf...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 april 2010
#11
Aluminiumpasta borde vara bättre. Det använde jag när jag skiftade hjul på ett jobb jag hade.


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (26 april 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

BMW fantast
1 172 Inlägg
26 april 2010
#12
Legwind skrev:
Slägga bakifrån på gummit inte på fälg sen när däcket lossnat så tar du sandpapper och gör rent navet där fälgen sitter sen drar du på lite kopparpasta:) så lossnar det enkelt nästa säsong:)

eller slå med slägga på insidan av fälgen med en träkloss imellan. sitter det riktigt hårt så hjälper det inte att slå på däcket så det flexar...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

645 Inlägg
26 april 2010
#13
Föreslår en gummiklubba på däcket bakifrån så får du loss det lätt, har själv provat denna metod o det funkar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 april 2010
#14
Detta var visst inte motorteknik.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök