3190
Sök

Bmw 330 vs Audi s3 vs subaru impreza

13 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
hej har tänkt att köpa en ny bil nu snart.

och funderar på vilken bil av dessa som jag får mest, kvalitet , prestanda, komfort .
Vilken som går bäst.

Roligt att höra andras åsikter om vilken bil som är bäst.
cool

Audi s3 års - 99- 03

bmw 330  års 00 - 04

Subaru impreza GT Wrx 01 -

8 Inlägg
26 april 2010
jrSpansk skrev:
hej har tänkt att köpa en ny bil nu snart.

och funderar på vilken bil av dessa som jag får mest, kvalitet , prestanda, komfort .
Vilken som går bäst.

Roligt att höra andras åsikter om vilken bil som är bäst.
cool

Audi s3 års - 99- 03

bmw 330  års 00 - 04

Subaru impreza GT Wrx 01 -

BMW 330, har bra komfort och kvalitet, och är inte helt för trött utan rullar på rätt bra.

Subaru Impreza, ingen komfort och allt skramlar bra men lite bättre prestanda kanske? orkar inte kolla upp fakta om vilken som är snabbast var...

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 april 2010
även jag som älskar japps skulle säga s3 om du inte vill ha något skrikigare. alltid kulare med turbo iallafall.
Senast redigerat av eddhedd (26 april 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 april 2010
Jag har ett gott öga till Bmw och skulle valt 330i, men även S3 är en trevlig vagn. Impreza är en rolig vagn men har dålig (upplevd) kvalité och är knappast bekväm, för mycket sportbil för att köras till vardags tycker jag själv.

Tyskarna är inte lika mycket kompromisslös sportbil men en mycket bättre kombination av sport och komfort. Och när det gäller Bmwn är den lika rolig som Subaru (Åtminstone i mitt tycke, beror på vad man skall ha den till förstås)

Men den är också bekvämare, har bättre (upplevd) kvalité och är billig att äga och snål på bensin. E46 med 6a var tillsammans med Ford Ka den billigaste modellen att underhålla i Teknikens Världs begagnadundersökning 2005. Gör den till det bästa köpet här ur min synvinkel i alla fall.

Mycket bra info om Bmw och en kanonbra begagnatguide hittar du på www.autopower.se, lycka till med köpet!
Senast redigerat av Rquired (26 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

13 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
Tack för faktan, får ta och överväfa mellan audi eller bmw då..smile

Impreza Drifter
116 Inlägg
27 april 2010
Kör och testa alla bilarna så är det nog lättast att hitta rätt..

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
27 april 2010
Jag skulle nog säga BMW faktiskt... Beror väll lite på vad du tycker om RWD vs 4WD på vintern:P Men tror BMW'n är schysstast av dom 3!smile

Four rings to rule them all!

735 Inlägg
27 april 2010
På dom årsm skulle jag lätt välja 330. Mer bil för pengarna helt enkelt. Motorn är en pärla och balans, vägghållning med m-chassi är superbt.
Gillar inte heller hur haldex uppför sig på S3, dom andra quattromodellerna med torsen är roligare att köra, dock sägs det att det blir avsevärt roligare med uppgradering av haldex från ace-competition men kostar ju en rejäl slant...

Det enda som talar för S3 är att den är lättare att trimma. En original S3 får däng av 330, men det räcker med ett chip så kommer S3an dra ifrån marginellt 0-150. 150-250 krävs seriöst trim av S3 för att dra ifrån en 330 men är väl inte så ofta man åker i dom hastigheterna..

subban tycker jag du ska avstå helt ifrån
Senast redigerat av tobee (27 april 2010)

2 982 Inlägg

Sök