3046
Sök

Parkeringsvakter- dess jobbtider?

stray dog
197 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Någon som har koll på hur parkeringsvakterna jobbar?

Både "privata" firmor typ carpark och vanliga lapplisor.

Jag står för närvarande på en 0800-1800 1H parkering, och har p-skivan till 1730. Klockan är i skrivande stund 1725. Jag tror inte att jag kommer få böter på denna halvtimmen, men är ändå lite fundersam över vilka arbetstider de har.
Någon som vet?

......... att jag ens orkar bry mig......

carzy
461 Inlägg
28 april 2010
Dom kan komma närsomhelst.
Här i stan kör dom iaf dygnet runt.

Team BSG

945 Inlägg
28 april 2010
Här i Båstad finns dom endast under sommaren. Det står i tidningen när det är fritt fram Efter sommaren.
Sen brukar dom varna i tidningen när dom kommer hit igen från Hbg och Halmstad, för att köra i Båstad.

2 Inlägg
30 april 2010
Lite oklart det där med hur dom jobbar, står man på en 8-18 parkering så klarar man sig minst 10 min utan "biljett".
Då dom måste vänta 10 min innan de får skriva ut en bot.
Har dock fått böter kl 05.40 då jag stod på fel sida parkeringskyllten, dvs förbud mot parkering.
Kommunens lapplisor jobbar till ca 18,00, dom lappar nog på vägen hem oxå.
Dock tror jag typ carpark kan lappa dygnet runt då dom kontrollerar deras p-hus på nätterna.

mvh

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
30 april 2010
De jobbar väl dygnet runt.... Var på fest i Malmö förra året. Gatan mitt emot parkering, avgift 0-24. Många som kom vid 22 snåret tänkte att vadfan ingen jobbar nu. Medan man står i kön för att komma in, ser vi en lapplisa glida dit, ta bilder och lappar de som ej betalt. Klockan var då lite efter midnatt... yikes

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Sök