3515
Sök

Problem med olje lampan på audi a4?

Glidarn
408 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Olje lampan börja blinka å pipa idag, körde snabbt in till macken å fyllde på olja körde ca 10mil sen när jag skulle hem igen så blinka den igen, fortsatte nån mil max stanna stängde av stereon å starta igen då hör jag ett svagt rassel typ från motorn. olja finns i men det verkar som det inte blir nå tryck i systemet. har hört att det kan va silen i oljetråget som bäckat igen, kan det va så?? motorn e en 1,8T -01
Frågan då, kan det bli bra tro om jag tar bort tråget å gör rent  skiten. eller e motorn kaputt? mvh

(obrut)

32 Inlägg
7 maj 2010
Så länge du inte kör lååånglifeolja så brukar det lösa sig wink
Svagt rassel kan vara vad som helst, men kan hoppas på att det är lyftarna som får för lite tryck...
Så ner med tråget och gör ren silen, om det nu finns någon yikes

Glidarn
408 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
mex77 skrev:
Så länge du inte kör lååånglifeolja så brukar det lösa sig wink
Svagt rassel kan vara vad som helst, men kan hoppas på att det är lyftarna som får för lite tryck...
Så ner med tråget och gör ren silen, om det nu finns någon yikes

Bytte olja för en månad sen, ingen lååånglifeolja. har hört att skvalp plåten är av plast och att det kan lossna bitar av den som täpper igen. faan blev att ringa bärgaren å idioten tog 5k för att köra hem den. men va faan gör man när man står mitt i skogen utanför flen. är väl ingen större hit att bogsera en automat en längre sträcka. ska riva ner skiten imorrn å i me ny olja iaf å hoppas på det bästa.

(obrut)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
7 maj 2010
Ja de ska va ganska vanligt att silen korkar igen. Tycker du bör kolla upp detta innan du kör för mycket. Annars kan de ju bli dyrt hmm

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Glidarn
408 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Är det svårt att ta bort tråget på en a4 -01??
Bilen e nu fixad! Måste vart nån djävla klåpare som fixat me motorn, dem hade använt alldeles för mycket sillicon när dem skruvat på tråget. var faan fullt av skiten i silen! motorn går nu som en klocka igen!
Senast redigerat av zlaban08 (11 maj 2010)

(obrut)

Sök