3234
Sök

Hjälp av inkoppling av Dumpventil till v70 2,4T

69 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
Hej, behöver lite hjälp, vet ju att den stora runda röret ska anslutas till strax innan luft-filtret men den lila "pipen" längst ner på dumpen, det är den jag undrar vart den skall anslutas plus att jag fick med en pysventil när jag köpte dumpen, skulle bli glad om ni förklara vad man använder den till och hur den ansluts, är till en V70 2,4T /Linus smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65695/927198_wcfgfz.jpg

8 248 Inlägg
12 maj 2010
Det stora blanka röret sätta i nåt av tryckrören och inte hellan turbo och luftfilter. Den blå tratten ska och kan inte anslutas nånstans och  vacuumuttaget på toppen ansluta till vacuumslangen (med t-kors) som sitter i hörnet på insugests högra kortsida om man står framför bilen
Senast redigerat av Marlboroman (12 maj 2010)

1 353 Inlägg
12 maj 2010
Limpan86an skrev:
vet ju att den stora runda röret ska anslutas till strax innan luft-filtret

och det var där de sket sig ordentligt,
en dumpventil ska sitta mellan turbo och spjäll på valfri plats, får man fråga vad anledningen är till att byta? för den som sitter på turbon håller för lika mycket effect som turbon klarar pumpa.

gällande tratten så ska den inte sitta nånstans för det är där luften kommer ut, och i toppen på dumpen ska de kopplas en vakumslang..

väntar med spänning på nästa tråd du skapar: "min bil beter sig konstigt efter inkoppling av dump, motorelektronik lampan lyser, har dålig tomgång och bilen känns orkeslös"

pysventilen används till att förstöra en bil på enklaste sättet, istället så kan du GE bilen till mig..
(den används till att öka laddtrycket, ta bort alla säkerhetssytem och inte tillsätta bränsle för det ökade laddtrycket)

Gomiddag!

Sök