2528
Sök

Vad är felet på min Volvo 460?

31 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Ska försöka beskriva så bra jag kan.

1:an är väldigt trög att få i, ibland 2:an och 4:an också. 3:an kör jag inte på då den hoppar ur. 5:an är inga fel på.

Jag hör ett tjut ifrån någonstans när jag drar på eller kör som vanligt. Men det försvinner då och då.

Problemet kom i torsdags bara så där, utan förvarning. Pratat med folk som säger väldigt olika. Vissa säger att det är fel på kopplingen och andra säger byt/fyll på med växellådsolja.

Kan inget om bilar och har inget intresse av att lära mig. Men vill veta felet så jag kan ringa runt och hitta ett bra pris.

Stort tack på förhand.

Reparatör
630 Inlägg
9 juni 2007
awe skrev:

1:an är väldigt trög att få i, ibland 2:an och 4:an också. 3:an kör jag inte på då den hoppar ur. 5:an är inga fel på.

Jag hör ett tjut ifrån någonstans när jag drar på eller kör som vanligt. Men det försvinner då och då.

Problemet kom i torsdags bara så där, utan förvarning. Pratat med folk som säger väldigt olika. Vissa säger att det är fel på kopplingen och andra säger byt/fyll på med växellådsolja.

Kan inget om bilar och har inget intresse av att lära mig. Men vill veta felet så jag kan ringa runt och hitta ett bra pris.

Stort tack på förhand.

om du inte e intreserad av bilar så e det väl lättast att lämna in bilen till någon som kan ta en provtur med den och lämna pris efter det . Så brukar jag göra med mina kundbilar i varje fall . Kan ju däremot vara svårt att lämna exakt pris på en grej man bara får höra av någon som inte kan något om bilar som sagt .

31 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Absolut, men om det nu finns någon som har haft liknande problem eller t.o.m samma så underlättar ju det för mig.

90 Inlägg
9 juni 2007
Kan de va synkringarna i lådan som är slut??

31 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Om jag behöver byta växellådan. Är det då samma låda som på 440, alltså M55?

Tänker ju inte köpa en ny för 3k när jag hittat beg under 1k.

Skaune
10 juni 2007
Blir billigare o byta till en bättre begagnad! att öppna lådan kostar en slant om du inte kan/vill själv. Det låter definitivt som om dina synkringar kan vara slut, men att det bara kom heltplötsligt låter märkligt?skrapar det när du får i växlarna? Oljan i lådan brukar inte bara försvinna under natten, men kolla after läkage! den kan ju ha runnit ut under en längre period.

"Ijenkligen"
786 Inlägg
10 juni 2007
awe skrev:

Stort tack på förhand.

hade ungefär samma fel på min morbrors 440. då var det en bussning till växellänkaget som hade pajat.

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

31 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Okej, lätt/dyrt att byta?

"Ijenkligen"
786 Inlägg
10 juni 2007
awe skrev:
Okej, lätt/dyrt att byta?

ska nog inte vara så svårt eller dyrt wink

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

31 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Nu börjar det verkligen vina om bilen när man kör. Tror att lagrerna börjar ge sig i lådan.
Så ska kolla efter ny låda nu. Men måste veta vad för någon jag i just nu samt vilken motor jag har. Hittar inte det någonstans i mina papper.
Allt jag hittar är 464 183 SE.

Någon som vet hur jag kan få reda på detta?

BFF943

Tack på förhand.

1 Inlägg
13 maj 2010
Hej
Jag har samma problem med min 460.
Kom du fram till vad det var för fel på din bil?

Sök