3781
Sök

Gasen dör på v40T-99

26 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
lämnade in bilen för byte av lamndan. ett par dagar efter att jag fått tillbaka bilen är den knäpp!
jag kan ligga och köra helt vanligt och sen så dör gasen helt plötsligt. känns som att man får soppatorsk. då får jag släppa gasen och gasa om. så håller den på var 15.de sek. ibland från start och ibland efter ett tag.
har lämnat in bilen igen för att meken ska försöka ta reda på vad felet är. Han har provkört bilen och känt problemet. han pratade även med ett "proffs" på volvobilar utan vettiga tips. idag plockade han ned turbon men hittade inga fel,kontrollerade katalysatorn men den var hel. han åkte även till bilprovningen där halterna var lite för höga men de hade inte heller hört problemet tidigare.

Är det någon som verkligen är kunnig och har bra tips på vad de skulle kunna vara?
tacksam för all hjälp

Johan

337 Inlägg
12 maj 2010
blev den så direkt efter lambdabytet? verkar konstigt, det låter mer som ett soppa eller tändningsproblem.

26 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
ja eller dagen efter kan man säga. åkte inte så långt dagen jag fick den utan mer dagen efter. någon annan som kan tänkas veta vad det är?

Sök