Packningen hade pajat och motoroljenivån hade höjts på oljestickan till dubbel maxnivå och det pös från motorn.Oljan var ljusbegie.Fick hjälp byta packning av en kompis.Utbildad som verkstadstekniker på Volvo.Demontering och montering av toppen gick ganska smärtfritt,men dock ej felfritt vet jag nu. Vid demonteringen av kamrem märkte han upp inställningen med ett pennstreck på kamdrev-rem och krängde bara av remmen från dreven.Men inga markeringslägen blev gjorda på andra drev ,och ettans cylinder ställdes inte i toppläge.När väl packningen var på bytt och toppen var på plats igen,började han monteringen av kamremmen med att hålla pennstreckenmarkeringarna som han tidigare gjort på kamrem-skiva,i läge ,och krängde över remmen på alla drev.Sen var han tvungen att gå.Jag avslutade monteringen av ventilkåpa,kablar,klammor,slangar,rör,olja och vatten.Innan provstart drog jag runt motorn för hand.Den gick runt,lät och kändes helt ok.Sen körde jag motorn några varv på starten utan att låta den tända till.Motorn lät "ganska" ok,i allafall i mina öron,så jag startade igång den.Efter några varv till tände på tre cylindrar,lät illa,hhooppadee och sskaakaadee ,med styrkan av en motor med knas på tändningen.Jag pumpade lungt ett par ggr med gasen.Den gick upp lite i varv och jag höll den på ca 2000 varv någon sekund.Så började den tappa lite i styrka och pendla mellan 2 och 3 cyl.Ljudet blev mer metalliskt och knackande och motorn.Där stängde jag av!Allt som allt rör det sig om ca 6-8 sek.Inget vatten har försvunnit i kylen.Vad bör jag kolla för något?Kan motorn ha havererat?Vågar inte provstarta igen.Jag är själv ganska novis vad gäller sådana här stora jobb.