3452
Sök

Köpa Plexiglas?

Evighetsprojektist
216 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
En snabb fråga bara. Vart kan man beställa plexiglas och hur vet jag hur tjockt jag behöver till min baslåda?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 oktober 2006
åk till en reklam/glasfirma, de brukar ha hemma eller så kan de beställa åt dig.

141 Inlägg
21 oktober 2006
köpte mitt på ett glasmästeri. Bör ju vara rätt så tjockt för att det inte ska svikta.
Runt en 15 mm kanske mer, vet inte riktigt hur pass starkt plexi är. Ska hela lådan va i plexi? I så fall blir det ju lite svårare att staga upp lådan så det blir snyggt.

Bmw 325 e36 Turbo

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
22 oktober 2006
Han menar säkert att en eller 2 väggar skall vara i plexi använder du tillräckligt Tjockt så går det fint att skruva i det oxo..

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Evighetsprojektist
216 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
Rockfordboy82 skrev:
Han menar säkert att en eller 2 väggar skall vara i plexi använder du tillräckligt Tjockt så går det fint att skruva i det oxo..

Mvh Christian

Ja precis, det är bara en vägg som ska vara plexi, och inte speciellt mycket heller så borde inte behöva vara så tjockt ändå...

Miklen
22 oktober 2006
Du måste ha tillräckligt tjockt plexi så att d blir stumt annars kommer d svikta sen när du spelar å d kommer låta skit.. kanske borde kolla va motsvarande material kostar i glas istället..

Sök