3273
Sök

Avgas gått av på ett dåligt ställe, 240 -88

33 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan!

Har en bild som jag tror förklarar allt:
http://i5.photobucket.com/albums/y152/Qlyon/felet.jpg

Som ni ser har röret gått av på det mest otympliga stället, och jag är ute efter tips på det bästa lagning, svetsningen jag gjorde höll inte........jag vet att det är bara å göra om svetsningen eller köpa nytt rör, men är lite sugen på å höra om ni har lite tips på vad som kan göras på plats......

MVH
Festlund

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 oktober 2006
Skruva lös den flänsen som hör till de trasiga röret, fixa en liten rörstump som går utanpå de trasiga, svetsa sedan fast rörstumpen i flänsen.
Sätt ihop allt igen, svetsa fast rörstumpen i de trasiga röret eller om de är tight nog så kanske de räcker med en avgasklämma. Sen skruvar du fast flänsen igen.

Kan funka smile lycka till!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
12 oktober 2006
Som ovanstående och eller ett par extra stag mellan flänsen ock befintligt rör framför flänsen..

Mr White
1 072 Inlägg
13 oktober 2006
Se till å få de riktigt tätt bara...Läcker de före katen så kan bilen gå piss av de oxå..

33 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
ok, nu har jag tagit bort katalysatorn för att lättare kunna svetsa tillbaka röret på flänsen.

Jag har hört att man kan rensa den på min modell, funderar på att göra det nu då man har den bortplockad, men vad händer exakt då man gör det?
.......mindre motstånd blir det väll antar jag.....Ökar ljudvolymen också?.........vad händer med avgasvärdena? ökar dom?

2 594 Inlägg
19 oktober 2006
Festlund skrev:
ok, nu har jag tagit bort katalysatorn för att lättare kunna svetsa tillbaka röret på flänsen.

Jag har hört att man kan rensa den på min modell, funderar på att göra det nu då man har den bortplockad, men vad händer exakt då man gör det?
.......mindre motstånd blir det väll antar jag.....Ökar ljudvolymen också?.........vad händer med avgasvärdena? ökar dom?

ja de kan man göra fundera på att göra detsamma på min bil får man lite exta hk
en polare gjorde det på sin bil me han fick inte mycke sämmre värde,en del tycker att man ska mon race katt  i ställe för att rensa den,men men de klart det är ju vänligare mot naturen smile

645 Inlägg
19 oktober 2006
Festlund skrev:

Naturligtvis ökar värdena då katten rensar mellan 90-95% av avgasavgifterna.
Och ljudvolymen kommer nog också att öka, tippar inte på speciellt mycket skulle jag tippa på iaf.

//Marcus Saari

V.A.G Mekaniker
42 Inlägg
21 oktober 2006
Festlund skrev:

Bilen brukar kunna bli segare för att den inte får rätt motstånd i motorn! men ska du trimma den mkt så blir de ju bättre om den e tom big_smile för du måste ju ha den på bilen, men de behöver inte fungera smile

V.A.G mekaniker

90 Inlägg
22 oktober 2006
svetsa om på nytt och bättre..inga bullsvetsar..bara å bränna på rejält så ska det sitta.

Sök