3694
Sök

Vibrationer i ratten

328 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Har problem med vibrationer i ratten på beemern. Upp till 60km/h känns ingenting, sen vid 70km/h är det som värst och vibrerar ganska kraftigt. Men när man kommer över 80 så avtar det till nästintill ingenting.
Trodde först att det var obalans i däcken så dom är nybalanserade men gav inget resultat. Brukar det bli så när man sänker bilen ganska mycket?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
20 maj 2010
blir det värre om du bromsar?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 maj 2010
Orunda däck, glapp i framvagn eller slagna bromsskivor, men då bör man även känna av detta i bromspedalen när man bromsar...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
20 maj 2010
Testa att balansera däcken först. Brukar va enklast att börja där.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

690 Inlägg
20 maj 2010
4-hjulsinställning

Trucker
2 710 Inlägg
20 maj 2010
Hade samma problem. handlar nog om centrumringar, kolla upp de wink Billigaste alternativet som finns smile

Fart missbrukare

328 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Däcken är nybalanserade. Sitter centreringsringar på, dock nån millimeter för små mot fälgen så får ta och köpa nya. Känns inget i bromspedalen/när man bromsar.
Senast redigerat av joockee (20 maj 2010)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
20 maj 2010
Jag tror nog allt på ett litet glapp annars wink

Sen är det väldigt bra att kolla toe när man har sänkt, gjorde intställning på min volvo 244 och de blev som en ny bil wink

Trucker
2 710 Inlägg
20 maj 2010
joockee skrev:
Däcken är nybalanserade. Sitter centreringsringar på, dock nån millimeter för små mot fälgen så får ta och köpa nya. Känns inget i bromspedalen/när man bromsar.

Testa med det till en början, nya centrumringar för din beskrivning låter mkt som min. Gör det snarast möjligast så det ej blir andra konsekvenser av de oxå.. smile

Fart missbrukare

328 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
joockee skrev:

Testa med det till en början, nya centrumringar för din beskrivning låter mkt som min. Gör det snarast möjligast så det ej blir andra konsekvenser av de oxå.. smile

nya är beställda nu smile

Sök