3771
Sök

Laga sprucken kjolpaket?

247 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
köpte en bil med sprucken fram spoiler.
de finns små sprickor lite här o där.

hur gör man för att laga det?

396 Inlägg
27 april 2010
Kan vara bra att veta vad det är för material?

mulle mek
679 Inlägg
30 april 2010
Du kan plastsvetsa eller laga det med speciellt  2 komponentslim, först slipar du så det kommer fram ren plast sen måste du slipa ner sprickorna . har sprickorna gått igenom så får du såga hela vägen där sprickorna går och sedan limma slipa och spackla. glöm inte o borra hål där sprickan börjar och slutar, då undviker du att sprickan blir längre ifall du skulle laga spoilern

Gasar tills det Rasar !!!

247 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
jag tror de är glasfiber.för man ser vita trådar från spoilern.
finns de inte nån guide hur man gör?? nån som vet?

Hojmek
748 Inlägg
20 maj 2010
MERCEDES-BENZ skrev:
jag tror de är glasfiber.för man ser vita trådar från spoilern.
finns de inte nån guide hur man gör?? nån som vet?

Då är det förmodligen glasfiber, är man inte helt ohändig så kan man plasta upp skadorna själv smile

247 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
ja kan göra de själv men vet ej vilka grejer ja behöver.

247 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
okej tack..hur mkt blandar man polyester och härdare?
och hur måånga gånger ska man lägga glasfibermatta?

Driver
2 111 Inlägg
21 maj 2010
2ooSX skrev:
Kesler skrev:
buntband wink

De e fan snyggt big_smile haha, om man kollar på japanska drifting bilar, på dom är de fan häftigt big_smile om mitt går sönder sen när ja skaffar en, så blir de sån lagning ;D

big_smile haha. Körde det på min front på min gamla primera när ena fästet försvann... roll Riktig driftbil det lol

Nejmen ts, kör som de säger med polyester o glasfiber osv. Du har redan fått bra råd här tycker jag smile!.

Mvh Janken
Senast redigerat av Janken (21 maj 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

3 650 Inlägg
21 maj 2010
2ooSX skrev:
Kesler skrev:
buntband wink

De e fan snyggt big_smile haha, om man kollar på japanska drifting bilar, på dom är de fan häftigt big_smile om mitt går sönder sen när ja skaffar en, så blir de sån lagning ;D

heslt ska det vara i oliika färger också, typ neongrön, orange, rosa big_smile

Sök