3131
Sök

S60 R bromsar på volvo 740

22 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
tjo herdar!! håller på att montera på ett par nya s60R bak broms ok som fram ok på min 740.
är ju ett litet problem bara, går ju dubbla ledningar fram till oket orginal och är en ingång på det nya, någon som har en lösning? hade tänkt montera ett 3 vägs block så dom 2 orginalen går in där å så går det en ut, men är rädd för att bromsarna kommer sätta sej eftersom huvudcylindern kanske inte orkar suga tillbaka vätskan.. ni som har monterat liknande bromsar skriv gärna hur ni gjort så slipper jag pröva mej fram, ska nämligen mappa om 2 veckor så är lite stressad! wink

OBS jag har redan addaptrar

tackasm för bra svar!

Ahooooy!
Senast redigerat av Brehäng_racing (20 maj 2010)

BreHäng Racing

124 Inlägg
20 maj 2010
Snacka med Turbo_Danne här på garaget, tror han har lösningen.

22 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
okej får kolla med han då! bugar å bockar

BreHäng Racing

ArtDirector
462 Inlägg
20 maj 2010
dessa kanske kan vara något att ha med, men de är väll för att montera fram-oken fram smile
http://xtremt.se/?artnr=600890&cat_id=1242

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

22 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
men adapterplatter har en kompis redan vatten skurit å så gjorde jag färdigt dom idag med hål och gängor, va ju broms ledningar ja fråga om wink och för den delen så tar dom sånt jäääävla över pris för dom adaptrarna har 2 par till fram ok liggandes, skar dom sjävl med plasma laser för 0kr =P
Senast redigerat av Brehäng_racing (20 maj 2010)

BreHäng Racing

22 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
ingen som monterat r bromsar på hela garaget? =P

BreHäng Racing

671 Inlägg
23 maj 2010
Jag har monterat fram o bak men på 940 där det bara är en ledning till vardera bromsok.
Ta prylarna från en 940 så funkar det...

671 Inlägg
23 maj 2010
G-Bruno skrev:
dessa kanske kan vara något att ha med, men de är väll för att montera fram-oken fram smile
http://xtremt.se/?artnr=600890&cat_id=1242

Jovisst fina ena det där...roll
Hade en uppsättning hemma och den skicka jag tillbaks så fort problemen uppdagades...
Hålen är alldeles för stora så om bulten lossnar en aning(gud förbjude) så slås aluminiumet sönder.
Hålbilden flyttar ut bromsoket i övre kant vilket medför att övre delen av bromsklossen ligger utanför bromsskivan. Man använder XC90 skivor med sämre kylkanaler och som har ett annat "offset" vilket ger mindre plats för ett korrekt montage utav bromsskivan...

Jag hittade en fräs nisse och efter lite mätningar så gjorde han ett par åt mig
(han säljer 1 par fram för 1500skr). Går ej att jämföras med extremt.se adaptrarna..
Har kört med dem 2 somrar och mina S60Rskivor och bromsok har funkat helt OK...
Senast redigerat av endorfinslaven (23 maj 2010)

22 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
endorfinslaven skrev:
Jag har monterat fram o bak men på 940 där det bara är en ledning till vardera bromsok.
Ta prylarna från en 940 så funkar det...

okej tackar för den infon,  då borde man kunna ta huvudbroms cylindern från 940 me andra ord?

BreHäng Racing

Sök