Byte från s60 till s2000 precis om jag gjort, jag har inte ångrat mig!
Jag kollade precis upp vad min service skulle gå på nu cirka 3000 sek, gissar att det är ungefär normalt med andra märken beroende på vad som måste göras.
Jag har haft ett enda problem med min, detta var dock ett väldigt stort problem. Detta ska absolut inte skrämma bort dig från s2000 för vad jag har hört och läst är det inte så många i sverige, åtminstone inte på forum häromkring som råkat ut för det.
Några månader efter jag köpt den så rasade diffen. Vet inte riktigt vad det berodde på, om tidigare ägare gjort några rediga kamikaze-starter utan att lägga lite vridframmåt först så att alla drivaxlar osv är "spända" Eller om det möjligtvis är min körstil eller kanske tidigare ägares misstag tillsammans med min körstil vad vet jag
Utöver det så har jag inte haft ett enda problem förutom en bränd säkring efter lite mixtrande med batteriet.
Det var kändes rätt så konstigt i början när man åkt 50 mil i volvon för att sedan sätta sig i s2000 och åka hem. Du kanske har suttit i en redan? Det vill jag annars rekommendera, provköra och känna lite. Om man jämför med s60:n så är den trång (man sitter som gjuten), stötig (ligger som ett strykjärn på vägen) och så har den en motor som inte många bilar kan mäta sig med. Det ljudet vid 9000 varv går ej att beskrivas
Det blir ju inte sämre av att den är så grymt snygg plus att man har den trevliga cabben att fälla ned när solen kikar fram.
Jag skulle dock rekommendera att du frågar fler ägare om deras problem för att verkligen kunne kolla så just din bil inte har några fel. Nedanstående länka rekommenderas starkt!
Hondaklubben (Svensk klubb för alla hondaägare)
www.hondaklubben.comS2K International (Internationellt S2000-forum, hur många s2000-ägare som helst, flest amerikaner men även många skandinavier och europeér. En kompetens för s2000 som man inte hittar någon annan stans.)
www.s2ki.com