3264
Sök

Motorbyte v70

121 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Hejsan jag funderar på att byta Volvo - 99 2.0 motor till 2.5 T. Går detta? Tänkte ha det som sommar projekt

Jag kan skruva men aldrig gjort något Större ingrepp som att byta motor. Dock har jag verktyg och tillgång till hjälp om det skulle vara så.

Tänkte fråga ett par frågor bara:

Kostar det mycket att byta motor?

Vilka delar måste man byta vid motorbyte. DVS koppling/Styrenhet? osv

Går det bra att besiktiga om man byter från 2.0a till 2.5a.

Kan man ha 850 T5 motor i v70 utan större problem?

Något mer som jag kanske borde veta? vore shysst om man fick lite svar hehe big_smile tack och hej!

8 248 Inlägg
26 maj 2010
Det du först och främst ska ha koll på är att efter motorbytet så kan du inte besikta den med den motorn eller regga in det motorbytet.

Sen är det ju frågan om du ha en -99:a med vanligt eller elektronikt gasspjäll, skiljer en hel del huruvida man kan byta motor enkelt i så fall.

Kostnaden för motorbytet beror ju på hur mycket du bnetalat för saker och ting och om du gör det själv eller inte, men räjkna på en 10-20.000.- i alla fall. Du får nog räjkna med att byta kabelhärvaoch styrbox. En 850 motor kan du sätta i om du har en bil som har mekansikt gasspjäll.

121 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det du först och främst ska ha koll på är att efter motorbytet så kan du inte besikta den med den motorn eller regga in det motorbytet.

Jasså det kan man inte :o samma med 2.0 Turbo eller?

antar att det inte går att regga den med 850 T5a heller ...

Det är vanlig Gasspjäll!
Senast redigerat av Dustguy91 (26 maj 2010)

8 248 Inlägg
26 maj 2010
Spelar ingen roll vad du sätter i för motor, det går inte att få igenom det bytet i vilket fall. Eller jo, men då lär du bygga en massa på bilen och när du väl är klar med det så hade det varit billigare att köpa en färdig bil med turbo.

121 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Spelar ingen roll vad du sätter i för motor, det går inte att få igenom det bytet i vilket fall. Eller jo, men då lär du bygga en massa på bilen och när du väl är klar med det så hade det varit billigare att köpa en färdig bil med turbo.

Ah jag förstår! hade ingen aning om. Då är det nästan bättre att köpa en bil med Turbo från början. tråkigt att man inte kan byta motor och besiktiga/regga >.<

Sök