Se till att batteriet är helt uppladdat och att generatorremmen är korrekt spänd, gör sedan om mätningen igen med motorn på tomgång. Om den fortfarande laddar dåligt så kan du öka varven långsamt och se vid vilket varvtal den laddar bra.
Såna där motorer har ju hyfsat låga tomgångsvarv och jag vet inte riktigt hur bra anpassad generatorn är till motorns låga tomgång, men naturligtvis bör remmen vara ordentligt spänd för att generatorn ska fungera som det är tänkt.

Har problemet uppstått helt plötsligt?
Har den laddat bra förut?
Att batteriet verkar ladda ur sig kan iof bero på att generatorn ger dålig laddning, men om generatorn tex har trasiga dioder så kan detta göra att batteriet dras ur fastän bilen är avstängd.
När du monterar generatorn, vänta då med att sätta dit pluskabeln på generatorn. Plocka fram multimetern och ställ den i läge för strömmätning, lämpligt mätområde är 10/20 A beroende på mätare. Sätt ena mätpinnen på generatorns B+ och andra mätpinnen på pluskabeln, kolla om mätaren visar att det drar ström.
Ifall det visar någon eller några ampere, då är det troligen trasig diodbrygga inuti generatorn och antingen byts bryggan eller så byts generatorn.