3420
Sök

Bilmekanikern glömde dra åt skruvarna

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
1 juni 2010
#21
LeafBox skrev:
Skruvarna kan ju ha åkt lös ändå, även fast dom dragit åt.
Hade en Audi 100 som tappade vänster sida så fort man tog ett gupp för fort -.-
Så drog man åt tills man inte kunde dra mer, körde 1 helg och tänkte att "hey, det funkar ju nu!"
Och så hoppade den ut igen.

Dock är det ju väldigt lätt fixat utav verkstaden, så dom skulle ju kunna göra tid att fixa det ändå.

Någon som hört talas om gänglåsning någon gång?tongue


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 juni 2010
#22
Rooth07 skrev:
LeafBox skrev:
Skruvarna kan ju ha åkt lös ändå, även fast dom dragit åt.
Hade en Audi 100 som tappade vänster sida så fort man tog ett gupp för fort -.-
Så drog man åt tills man inte kunde dra mer, körde 1 helg och tänkte att "hey, det funkar ju nu!"
Och så hoppade den ut igen.

Dock är det ju väldigt lätt fixat utav verkstaden, så dom skulle ju kunna göra tid att fixa det ändå.

Någon som hört talas om gänglåsning någon gång?tongue

Ja men det var inget man hade tillgång till då man stod på någon främmande parkering och skruvade tongue
(knuffade oftast bilen ur vägen, sen fram med verktygen och drog fast skiten igen så man kunde åka därifrån tongue)
Löste det "riktigt" efter typ 3ggr. Då höll det ända tills det var dags för skroten ^^
Senast redigerat av LeafBox (1 juni 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 302 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
#23
LeafBox skrev:
Skruvarna kan ju ha åkt lös ändå, även fast dom dragit åt.
Hade en Audi 100 som tappade vänster sida så fort man tog ett gupp för fort -.-
Så drog man åt tills man inte kunde dra mer, körde 1 helg och tänkte att "hey, det funkar ju nu!"
Och så hoppade den ut igen.

Dock är det ju väldigt lätt fixat utav verkstaden, så dom skulle ju kunna göra tid att fixa det ändå.

Okej så jag kanske bara ska ta och skruva in skruvarna ?


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 juni 2010
#24
fegge_89 skrev:
LeafBox skrev:
Skruvarna kan ju ha åkt lös ändå, även fast dom dragit åt.
Hade en Audi 100 som tappade vänster sida så fort man tog ett gupp för fort -.-
Så drog man åt tills man inte kunde dra mer, körde 1 helg och tänkte att "hey, det funkar ju nu!"
Och så hoppade den ut igen.

Dock är det ju väldigt lätt fixat utav verkstaden, så dom skulle ju kunna göra tid att fixa det ändå.

Okej så jag kanske bara ska ta och skruva in skruvarna ?

Nja, det är så fånigt fel, så jag tycker verkstan borde göra det ändå. att dom ens bråkar om en sån sak är ju konstigt.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
1 juni 2010
#25
fegge_89 skrev:
LeafBox skrev:
Skruvarna kan ju ha åkt lös ändå, även fast dom dragit åt.
Hade en Audi 100 som tappade vänster sida så fort man tog ett gupp för fort -.-
Så drog man åt tills man inte kunde dra mer, körde 1 helg och tänkte att "hey, det funkar ju nu!"
Och så hoppade den ut igen.

Dock är det ju väldigt lätt fixat utav verkstaden, så dom skulle ju kunna göra tid att fixa det ändå.

Okej så jag kanske bara ska ta och skruva in skruvarna ?

Skruva i skruvarna, sen så skriver du företagets inf här så att alla som läser tråden kan bojkotta de!
Synd att det ibland ska vara så drygt med verkstäder sad

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

1 302 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
#26
Om jag nu bestämmer mig för att skruva i skruvarna själv.
Hur ska jag då hissa upp bilen på ett så säkert sätt att jag inte får den över mig det som gör mig lite nervös att börja åla runt under bilen, vill ju inte att den trillar ner på mig. hmm


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 juni 2010
#27
fegge_89 skrev:
Om jag nu bestämmer mig för att skruva i skruvarna själv.
Hur ska jag då hissa upp bilen på ett så säkert sätt att jag inte får den över mig det som gör mig lite nervös att börja åla runt under bilen, vill ju inte att den trillar ner på mig. hmm

Är bilen hög nog: http://biltema.se/Bil---MC/Verktyg-och- … g/Bilramp/ + stoppklossar.

Är bilen för låg: http://biltema.se/Bil---MC/Verktyg-och- … aft-2-ton/ + http://biltema.se/Bil---MC/Verktyg-och- … ck-15-ton/ x 2

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 302 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#28
Är bilen 100% säkrad då så den inte trillar ner om man pallar upp framdelen på pallbockar?
Finns det några speciella punkter på bilen som är bättre att sätta pallbockarna?

Helt newbe på att skruva underbilen.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
3 juni 2010
#29
Det finns punkter i trösklarna. Dom brukar utmärka sej lite xtra och borde inte vara nå problem att se smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

205 Inlägg
3 juni 2010
#30
så löjligt att du inte klarar av och säga åt dom att fixa bilen.

Visst är man kunnig men om du inte vet hur man hissar bilen på ett säkert sätt så är det ju bara lyfta luren och ta i lite?

kom igen....

1 302 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#31
robstar skrev:
så löjligt att du inte klarar av och säga åt dom att fixa bilen.

Visst är man kunnig men om du inte vet hur man hissar bilen på ett säkert sätt så är det ju bara lyfta luren och ta i lite?

kom igen....

Jo jag har en tid nu bokad grejen är ju den att jag kanske vill lära mig lite mer om mekandet under bilen.
Men tack för svaret ändå. smile


Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 juni 2010
#32
fegge_89 skrev:
robstar skrev:
så löjligt att du inte klarar av och säga åt dom att fixa bilen.

Visst är man kunnig men om du inte vet hur man hissar bilen på ett säkert sätt så är det ju bara lyfta luren och ta i lite?

kom igen....

Jo jag har en tid nu bokad grejen är ju den att jag kanske vill lära mig lite mer om mekandet under bilen.
Men tack för svaret ändå. smile

har du inga pallbockar och inte vill köpa, men har massa däck liggande så är det bara att kasta under dom:P två på varande på vardera sida är rätt lagom, men beror ju på hur högt domkraften lyfter såklart.



Sök