1988
Sök

Köpråd..en honda crx eller civic??

247 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
#1
tja funderar på att köpa en honda crx 90:a eller en civic 90:a kan inte bestämma mej.
vad är de för skillnad.

Girls go fast
893 Inlägg
10 mars 2010
#2
Bullet--- skrev:
utseende mässigt skiljer dem sig såklart men annars är crx både mindre,lägre och lättare.
Civicen fanns både som hatchback,sedan o shuttle(minibuss liknande) medan crx bara fanns i ett utförande karossmässigt.
det e vad jag kommer på för tillfället.
Finns även som Coupe wink

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
11 mars 2010
#3
Skulle valt Crx.

_Zuperior_@ det finns ingen coupe från 1990. Kom först 1992.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

317 Inlägg
11 mars 2010
#4
håller med föregående talare, jag hade själv också valt crx.

Låg och slö....

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 mars 2010
#5
Båda bilarna är coola (förutsatt att du satt fokus på Civic 3-dörrars varianten generation 4) men CRX är snäppet mer kult och sportigare big_smile

Nackdelen med CRX är att det finns alltför många sönderkörda och fusklagade bilar (då CRX är en ungdomsbil men jag upplever dom som lite mer misshandlade än vad exempelvis Golf GTi är vad det gäller karossen då folk ska envisas att måla dom för hand för att få till den där Fast and the furious-utseendet fast utan glans plus att rosten ligger kvar och lurar) medan Civic (om du har tur) kan hitta riktigt fina exemplar cool

Däremot sticker CRX ut mer i trafiken i och med att den är låg och kompakt så har den 80-talscoupe utseendet cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

mickenyman.se
687 Inlägg
11 mars 2010
#6
MERCEDES-BENZ skrev:
tja funderar på att köpa en honda crx 90:a eller en civic 90:a kan inte bestämma mej.
vad är de för skillnad.
köp min crx isället o gör klart den då har du en ball crx


Öpc designchef
163 Inlägg
11 mars 2010
#8
Köp en CRX om du inte har nåt behov av ett baksäte!

hej hopp

685 Inlägg
11 mars 2010
#9
Hade utan tvekan valt en crx.

No turbo shit - just real power!

247 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
#10
Tack alla för svar..de blev en crx:D
Usa import gått bara 13000mil:P

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 mars 2010
#11
MERCEDES-BENZ skrev:
Tack alla för svar..de blev en crx:D
Usa import gått bara 13000mil:P
Den riktiga CRX:en och inte Del-Sol-modellen va?? Bilder skulle uppskattas big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

247 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
#12
Slash skrev:
MERCEDES-BENZ skrev:
Tack alla för svar..de blev en crx:D
Usa import gått bara 13000mil:P
Den riktiga CRX:en och inte Del-Sol-modellen va?? Bilder skulle uppskattas big_smile
ja den riktiga crx inte del sol..bilder kommer snart:D

685 Inlägg
13 mars 2010
#13
Bra val, hade varit trevligt med lite bilder.

No turbo shit - just real power!

657 Inlägg
13 mars 2010
#14
ser bara ett alternativ och det är CRX:en!

Civic = skitful

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

177 Inlägg
18 mars 2010
#15
skulle oxå tagit crx för den är så fräck, men de är väll jo inte så jävla kul om man smäller med en sån de blir ju inte så mkt kvar av den då xD


1 Inlägg
4 juni 2010
#16
hej

vet ni någon om civic 88-91 delar passar till crx front som kylare stötfångare,motor huvud högerskärm och balken...


"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
4 juni 2010
#17
secco1 skrev:
hej

vet ni någon om civic 88-91 delar passar till crx front som kylare stötfångare,motor huvud högerskärm och balken...
Yttre karossdelar kan jag inte tänka mig att det passar. Dock som det är med Honda så är det mycket som går att kombinera gällande motorer och hjulupphängning m.m.

Skulle ta din fråga hit om du inte får svar.  www.hondaklubben.com

smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

I <3 my Honda
483 Inlägg
4 juni 2010
#18
secco1 skrev:
hej

vet ni någon om civic 88-91 delar passar till crx front som kylare stötfångare,motor huvud högerskärm och balken...
... och ställa frågor på "Teknik" istället för "Säljes/Bytes/Övrigt" delen som du hade gjort.


Sök