Det går att trycka i turbo i alla bilar med motor i , men ja det går bra på denna med gått om plats, och S80 T6 använder samma motor och har två turbosar på sin
dubbelturbo från S80 är väl enklast. Man får modifera grenrör och insug litegranna men så klurigt är det inte! Jag räknade på runt 10-15k i delar och lite arbete.
dubbelturbo från S80 är väl enklast. Man får modifera grenrör och insug litegranna men så klurigt är det inte! Jag räknade på runt 10-15k i delar och lite arbete.
Hur är hållbarheten på sugmotorn i 960/s90 gentemot S80ins T6? Om det "bara" är att smacka på turbo och grenrör från S80 så kan det ju vara ett framtida projekt att ge sig på
dubbelturbo från S80 är väl enklast. Man får modifera grenrör och insug litegranna men så klurigt är det inte! Jag räknade på runt 10-15k i delar och lite arbete.
Hur är hållbarheten på sugmotorn i 960/s90 gentemot S80ins T6? Om det "bara" är att smacka på turbo och grenrör från S80 så kan det ju vara ett framtida projekt att ge sig på
Nja, men jag har hört följande: Ta en 2.5 liters rak sexa från 960, häng i en 90mm vev från 3.0 liters sexan, byt kolvar till T5R kolvar så har du samma borr, slag (cylindervolym) som en T6 + samma komp.
dubbelturbo från S80 är väl enklast. Man får modifera grenrör och insug litegranna men så klurigt är det inte! Jag räknade på runt 10-15k i delar och lite arbete.
Hur är hållbarheten på sugmotorn i 960/s90 gentemot S80ins T6? Om det "bara" är att smacka på turbo och grenrör från S80 så kan det ju vara ett framtida projekt att ge sig på
Nja, men jag har hört följande: Ta en 2.5 liters rak sexa från 960, häng i en 90mm vev från 3.0 liters sexan, byt kolvar till T5R kolvar så har du samma borr, slag (cylindervolym) som en T6 + samma komp.
Ja, de flesta brukar ta 2.5 liters motorn för singelturbo men 3.0 byggen är roligare. Men allt beror ju på hur mycket du ska ladda... Det är ju inte "bara" smacka på, då måste modifera så det är väl bra om du har gjort ett par byggen tidigare....
amg_mannen skrev:
var kan jag hitta delar gennrör,turbona,kolvar,vev??
laga.se eller bilia.se eller blocket.se ??
Sen behöver du lite fler saker som starkare bränslepump, intercooler, annat insprut osv.
Hur är hållbarheten på sugmotorn i 960/s90 gentemot S80ins T6? Om det "bara" är att smacka på turbo och grenrör från S80 så kan det ju vara ett framtida projekt att ge sig på
Nja, men jag har hört följande: Ta en 2.5 liters rak sexa från 960, häng i en 90mm vev från 3.0 liters sexan, byt kolvar till T5R kolvar så har du samma borr, slag (cylindervolym) som en T6 + samma komp.
Ja, de flesta brukar ta 2.5 liters motorn för singelturbo men 3.0 byggen är roligare. Men allt beror ju på hur mycket du ska ladda... Det är ju inte "bara" smacka på, då måste modifera så det är väl bra om du har gjort ett par byggen tidigare....
Givetvis så är det ju inte bara att skruva på och hej vad det går, det fattar jag med Men jag syftade mer på om grenröret från T6an passar bolt-on och hur originalsprutet reagerar på överladdning?