3069
Sök

V70R AWD Spikar

78 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
Hej, Äger en V70R AWD-98, Och ska försöka förklara mitt problem så lätt som möjligt.

Började med att jag körde en motortvätt för ca 3 veckor sen sen dess har problemet kommit, Första dagarna så ryckte bilen och högg nått fruktansvärt men det är borta nu.
Det som är kvar är att den spikar vid högre hastigheter ca 120 och uppåt, Känns som den tappar orken och så gör den små ryckningar,

Har bytt Fördelarlock,Rotor,Tändstift,Tändkablar och problemet kvarstår.

Är lite mysko också, Jag är ju Twinpipe system, Och ibland kommer det Vit rök när jag står på tomgång men bara ur 1 pipa? haha..

Bilen tar ingen kylvätska eller olja.

Ps, Tror downpipen läcker lite avgas vid fästet alt grenröret, Men det kan väll inte påverka detta? Han skjuter på som vanligt på 1an-2an.

Tacksam för svar.

Mvh Niclas

597 Inlägg
10 juni 2010
XioBe skrev:
Hej, Äger en V70R AWD-98, Och ska försöka förklara mitt problem så lätt som möjligt.

Började med att jag körde en motortvätt för ca 3 veckor sen sen dess har problemet kommit, Första dagarna så ryckte bilen och högg nått fruktansvärt men det är borta nu.
Det som är kvar är att den spikar vid högre hastigheter ca 120 och uppåt, Känns som den tappar orken och så gör den små ryckningar,

Har bytt Fördelarlock,Rotor,Tändstift,Tändkablar och problemet kvarstår.

Är lite mysko också, Jag är ju Twinpipe system, Och ibland kommer det Vit rök när jag står på tomgång men bara ur 1 pipa? haha..

Bilen tar ingen kylvätska eller olja.

Ps, Tror downpipen läcker lite avgas vid fästet alt grenröret, Men det kan väll inte påverka detta? Han skjuter på som vanligt på 1an-2an.

Tacksam för svar.

Mvh Niclas

Har liknande problem jag också, har haft inne den på diagnostik men får ej fram felkoder, hmm

73 Inlägg
10 juni 2010
Nu vet jag inte hur känsligt det är, men om det läcker vid downpipen så blir det fel signaler till lamdasonden, å så korrigerar styrenheten det när den igentligen inte behöver de, då får du ju fel bränslemängd hmm

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
10 juni 2010
Fixa avgasläckage först kolla sedan över vakumslangar å så du inte har nått läckage på insugsidan.

Lyser motorlampan??

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

78 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
Ja, försöka göra det, Så satans tråkigt att hålla på med avgassystem bara :-),
Nä ingen lampa lyser. Tack för svaren

2 174 Inlägg
11 juni 2010
bara för ingen lampa lyser betyder det inte att det inte är fel, många av dom där är manipulerade mätare bryggat med olje lampor och allt möjligt. värt och öppna och titta smile

är bilen chippad? kan va skit chip, vakumläckage eller en sensor som fått lite vatten och ärgat lite.

210 Inlägg
12 juni 2010
hur hårt gick du på när du tvättade? för man sak va sparsam på vattnet och lägga ner mycket arbete på att bearbeta skiter med borste och valfritt medel.
sen kan man ju ha motorn igång medans man kör på med vattnet så motorn är varm och vatten kan dunsta..

78 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Hangman, nä d förstår jag också, men inte så lätt att felsöka om inget lyser hehe. Nej helt orginal inget trimchip, Ska kolla över alla slangar på insugs sidan, Eventuellt byta dom. Någon som vet vart man kan köpa Kit för alla slangar?

VX70- Inte alls hårt, Skrubbade och sköljde av försiktigt.

78 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Känns som jag tappar laddtryck vid 110 och uppåt. Men det kan vara möjligt? För jag tycker han går som han ska på 2an hmm Tips på slangar som kan gå sönder ?

Sök