3695
Sök

Mp3 spelaren fung ej till bilstereon

373 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Hallå!
Har äntligen köpt en magisk manick (men den fungerar ju ej till bilstereon) =/

Fick upp en felkod i förrgår#Error 19 Utför följande vrid tändningen till läge off sedan till läge on.
-koppla ifrån USB musikspelaren/minnet-
-vxla till annan källa och återvänd  sedan till USB minnet men inget hände..

Fick sedan upp igår #N/A USB  Anslut en bärbar enhet som uppfyller kraven i standarden USB Mass Storage Class..

Har laddat musik via windows xp
Bilbatteriet var ej full laddat kan detta vara en orsak..roll

Tacksam om ngn kan svara på hur man får Journey att ljuda ur högtalarna via spelaren(MP3) Det vore super:)

''Hugin-Hachiko''

1 265 Inlägg
13 juni 2010
kan vara fel på minnet.
testa formatera om de o byta typ på den.

373 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
joakim89 skrev:
kan vara fel på minnet.
testa formatera om de o byta typ på den.

Hallå!

Är ju grön på detta smile Menar du  i själva USB-spelaren/el menar du när USB-spelaren/minnet är i själva datorn?

Till lägga MP3 sony walkman NWZ-B142 heter modellen..

Plus jag köpte en xtra kabel mellan bilstereon-MP3 spelaren som Pioneer DEH- 2120UB''rek i sin brochyr..
Senast redigerat av Journeyman2 (13 juni 2010)

''Hugin-Hachiko''

I got Dubs!
2 423 Inlägg
13 juni 2010
Formatera den som FAT i datorn så ska det funka.

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
13 juni 2010
Kan ju vara att usb minnet är för stort yikes, mitt 16gb minne funkar inte i stereon, men ett 2gb gjorde

Saab

373 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Dubs skrev:
Formatera den som FAT i datorn så ska det funka.

Hallå! Kan inte formatera den som FAT hmm (var inne på windows media player)rätt forum tro?

Mp 3 var förbockad + när jag ''klickade''på formatera  (/////////)= rullade raderade datorn musiken..

Mvh

Mvh

''Hugin-Hachiko''

I got Dubs!
2 423 Inlägg
13 juni 2010
Den här datorn, högerklicka på mp3 spelaren och formatera. så ska du kunna välja olika. bocka ur snabbformatering

vet inte om det går att formatera om mp3 spelare dock. aldrig ägt nån

Annars är inte usb minnen dyra nu för tiden
Senast redigerat av Dubs (13 juni 2010)

373 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Dubs skrev:
Den här datorn, högerklicka på mp3 spelaren och formatera. så ska du kunna välja olika. bocka ur snabbformatering

vet inte om det går att formatera om mp3 spelare dock. aldrig ägt nån

Annars är inte usb minnen dyra nu för tiden

Jag hittade ''den här datorn''smile och de andra men det gick ju EJ att formatera om till FAT =/

Den formaterade själv.Jag  hittade /fann inga andra ..

''Hugin-Hachiko''

272 Inlägg
13 juni 2010
Dyker den upp som en mass storage device i utforskaren (heter så i windows va?) eller behöver du använda speciella program för att kopiera filer till den? Har du varit tvungen att installera något speciellt program från Sony eller om du måste använda mediaplayer kan det vara så att det inte går att komma åt filerna som från en vanlig USB-sticka och då blir din bilstereo inte glad på den.

373 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Har laddat upp Windows media player 11 som sony rekom när man ska ladda ned till Mp3 (musik/bilder)med rätt format(testat)

Allt verkar fungera men inte bil stereon den är inte glad=[

Ngn skillnad om man tar via AUX utgången ?

''Hugin-Hachiko''

685 Inlägg
14 juni 2010
får samma när jag kopplar in mitt 16gb minne hmm

Det kan hända att din stereo in klarar av att mata usb minnet med tillräkligt mycket ström.

373 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
*Funderar*Ja har du ngt råd Snoogiloo!?

Mvh

''Hugin-Hachiko''

43 Inlägg
14 juni 2010
Om det inte fungerar att lägga in filer direkt på stickan, alltså inte genom ett program så rekommenderar jag att du antingen köper dig ett vanligt usb minne, finns ju otroligt billiga dessa dagar.
Alternativt att du skaffar dig en AUX till 3,5mm stereo kabel och på så sätt spelar musiken från mp3-spelare in genom AUX porten och vidare ut, dock måste du krångla med batterier plus att du inte kan styra låtval genom din stereoenhet, något som skulle fungera med ett USB minne.

685 Inlägg
14 juni 2010
Journeyman2 skrev:
*Funderar*Ja har du ngt råd Snoogiloo!?

Mvh

är det samma som jag har så kommer det inte fungera hur du än gör. Jag har blivit tvingad till att använda mina 512/1024mb minnen istället sad

Ett sätt att göra är ju som Frankisch säger.

373 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Äntligen!köpte hane+hane kabel mp3 spelaren går via aux utgången så nu är det bara att njuta av musik:)

/L

''Hugin-Hachiko''

Sök