4318
Sök

Pysande ljud

32 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Hejsan, har ett litet dilemma med min bmw. Tidigare under dagen så bogserade jag en annan bil, det gick som smort.

Men när jag kom hem så märkte jag hur det pyser från motorn, vet inte riktigt vart det kommer ifrån. Men det är runt den vänstra njuren framifrån, alltså bakom den, runt vanosen typ.

Det pysande ljuder hörs ungefär som när man pyser ur lyften på ett däck, fast väldigt svagt.
Tempen är normal i bilen, men det kanske kan vara att motorn gått varmt efter bogseringen ?
Eller vad tror ni ?

Kan också till lägga att jag fyllde på ACn i bilen igår, och de sa att ACn var helt slut det brukar den aldrig vara. Så de sa att det kan ha varit någon ägare innan som pillat på ACn så den gått sönder och AC vätskan läckt ut.
Kan det vara så att det är acn som läcker nu och det är därför det pyser ?
Mvh

1 353 Inlägg
15 juni 2010
pyser de när bilen är igång eller avstängd? bara till o följa rören som är till ac så märker du om de läcker nånstans,

32 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
pyser de när bilen är igång eller avstängd? bara till o följa rören som är till ac så märker du om de läcker nånstans,

Pysljudet är så svagt så hör inte om det pyser när bilen är igång. Men när den är avstängd så hörs det, följde ac rören. Men det sitter nån slags skyddsfolie runt rören så kunde inte se/känna nån läcka.

Men försökte lyssna noga, och det låter runt vanosen, men vet inte var under någonstans är det iaf.

1 353 Inlägg
15 juni 2010
finns inte så mycket annat som kan läcka, de pyser inte från kylarlocket? inget däck som släpper luft?
då kan de troligen va din ac...

341 Inlägg
15 juni 2010
det pyser antagligen från kondensorn, lys med ficklampa på den noga och se om det ser lite "oljigt" ut någonstans, förmodligen vid något stenskott.

Hemmainstruktör
641 Inlägg
15 juni 2010
Vatten+sopa i en sprutflaska å dra på vart du tror att pyset kommer ifrån. Kommer bubbla till rejält om läckan är så stor att den hörs. Å efteråt är det bara att spola av med vatten.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

32 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
det var acn som läckte, tack för hjälpen.

Sök