2582
Sök

Vilka skador kan man få på motorn om man kör med för klen bränslepump?+Nån som vet va de här är för bränslepumpar?(bild)

6 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#1
Hej! Jag har en bmw 325 -94 som nyligen blivit turbokomverterad, fast kör fortfarande med orginal bränslepump. Vid 4- 5000 varv så orkar inte pumpen med, har kört så här i 4 dagar nu, fast har försökt att inte varva mer än 5000 varv men har nog lyckats gjort det ett par gånger.

Jag tcker bilen har blivit lite slöare än för 4 dagar sen, Kan något i min motor ha tagit skada under den här tiden? och vad isf??

Sen har jag 2 st bränslepumpar som jag inte har en aning om vad det är.. dom är helt silvriga, inga markeringar alls! nån som känner igen och vet vad det är? skulle det räcka att parallelkoppla dom?

gick tyvärr inte lägga upp bilderna för tillfället! men om någon är intresserad och kanske vet vad det är för nått så kan ni gå in på min sida och kolla på dom där!! skulle gärna vilja veta om jag kan använda dom eller inte.

Mvh Ogge


Stålmannen
465 Inlägg
16 juni 2010
#2
För lite bränsle leder till att kolvarna kan smälta vid hård belastning.


772 Inlägg
16 juni 2010
#3
Om du lagt ner pengar på att turbo konvertera den, varför inte då skaffa en bensinpump oxå som du vet klarar att leverera? Parralell koppla pumpar tror jag inte är en så bra ide.

6 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#4
Master_J skrev:
För lite bränsle leder till att kolvarna kan smälta vid hård belastning.

Okej, om dom skulle börja smälta så skulle väl motorn rasa direkt?


6 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#5
PoulZen skrev:
Om du lagt ner pengar på att turbo konvertera den, varför inte då skaffa en bensinpump oxå som du vet klarar att leverera? Parralell koppla pumpar tror jag inte är en så bra ide.

jag byte bilen mot min båt, så jag fick den så här. skulle det va bättre och ha en stor pump ist?


3 121 Inlägg
16 juni 2010
#6
Kan rekommendera att du tittar lite på http://aeromotiveinc.com/

Antar att maskinen inte är mappad om bränslepumpen är orginal? Jag hade bytt pump och mappat innan jag hade kört med den...trist om det rasar.


6 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#7
viccoA skrev:
Kan rekommendera att du tittar lite på http://aeromotiveinc.com/

Antar att maskinen inte är mappad om bränslepumpen är orginal? Jag hade bytt pump och mappat innan jag hade kört med den...trist om det rasar.

Nej mappad är den nog inte, måste iaf ha ny pump innan jag kan köra fullt med den. sen ett turbo chip oxå! har du några ideer om vart man kan få tag i det sånt?



Sök