3886
Sök

Bensinförbrukningen på en Audi A3 1,8t

65 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
Jag undrar hur mkt en Audi A3 drar vid normal laglig körning ^^

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
26 oktober 2006
0.8-1.0...du kan nog få den att gå billigare..men då gäller att att verkligen vara lätt på gasen smile

Allt för den där jävla hatten!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
26 oktober 2006
min drar 0.8 om jag verkligen försöker köra snålt.. mellan 0.9-1 när jag kör normalt

man lever bara en gång så lev väl!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 oktober 2006
antar att jag har typ samma motor och mitt snitt ligger på 0.85 jag kan ligga på 0.7 på landsväg om man anstränger sig lite med högerfoten smile

390 Inlägg
26 oktober 2006
Hoppas inte jag sabbar tråden men de tycker ja va rätt mkt ja för att vara en såpass liten motor, tycker den är heltrevlig men att den inte skulle dra mindre än så. Och i en så liten bil som a3.

1 171 Inlägg
27 oktober 2006
THEBADGUY skrev:
0.8-1.0...du kan nog få den att gå billigare..men då gäller att att verkligen vara lätt på gasen smile

Eller tvärtom. Vill man köra maximalt snålt bör man ju snarare vara tung på gasen (när man accelererar) och istället välja graden av acceleration med växeln, iaf med manuell låda. Fast lätt på gasen kan ju även betyda att man inte kör så fort och då drar det ju väldigt mycket mindre bensin å andra sidan. Sedan bör man sällan bromsa, då har man gasat för mycket innan... smile

Då kan man nog få ner den runt 0.7. Tyvärr så drar bilarna mer pga ökad storlek och tyngd på själva bilen som krävs för ljuddämpning osv i kombination med ett sportigt styvt chassi. Bränsleförbrukningen är det sista kunderna (och motorjournalisterna) är intresserad av så den prioriteras ner till förmån för den svåra kombinationen ljudkomfort och ett sportigt chassi/tunna däck.

10 Inlägg
27 oktober 2006
går att köra snålare än 0.8.... det klarar jag med min s3a

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 oktober 2006
peter_s3 skrev:
går att köra snålare än 0.8.... det klarar jag med min s3a

njaa.. enligt audi ska den dra 7,8 l/100km. mycket snålare går faktiskt inte. man får tänka på att den har några år och mil på nacken också!

man lever bara en gång så lev väl!

498 Inlägg
28 oktober 2006
airam skrev:
Hoppas inte jag sabbar tråden men de tycker ja va rätt mkt ja för att vara en såpass liten motor, tycker den är heltrevlig men att den inte skulle dra mindre än så. Och i en så liten bil som a3.

trodde också den skulle dra mindre!

Sök