5244
Sök

Volvo b230f gråa motorkontakten

159 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
oj har nog förklarat fel kontakt. Menade den som sitter i torpeden?? Den som står där e väl den inne i bil vid boxarna??

10 287 Inlägg
23 juni 2010
Antagligen.....

Jag berättade i inlägg #2 att det var bäst med en härva från en 240 och du svarade i inlägg #3 att du hade tagit från en 90:a. Så då körde jag på det.

Så nu är frågan: vad menar du med "den som sitter i torpeden"?
Är det en orginalkontakt eller nåt som är kladdat med under bilens långa liv. Är det en kontakt som hör till motorhärvan eller till bilens övriga elsystem?'

Kan du kanske ta en bild och lägga upp. Gör det liksom 1000000 gånger lättare.

/Göra

lassre skrev:
oj har nog förklarat fel kontakt. Menade den som sitter i torpeden?? Den som står där e väl den inne i bil vid boxarna??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 juni 2010
Sharky skrev:
Antagligen.....

Jag berättade i inlägg #2 att det var bäst med en härva från en 240 och du svarade i inlägg #3 att du hade tagit från en 90:a. Så då körde jag på det.

Så nu är frågan: vad menar du med "den som sitter i torpeden"?
Är det en orginalkontakt eller nåt som är kladdat med under bilens långa liv. Är det en kontakt som hör till motorhärvan eller till bilens övriga elsystem?'

Kan du kanske ta en bild och lägga upp. Gör det liksom 1000000 gånger lättare.

/Göra

lassre skrev:

det lär va kontakten för motorstyrningen m.m han menar.
den sitter ju mitt på torpedväggen ( vet dok inte om den sitter så på en diesel )

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

10 287 Inlägg
23 juni 2010
Hela motorstyrningen på en 240 med LH2.4 sitter i en enda kabelpiska som ansluts mot bilens övriga elsystem via ett nio eller elvapoligt kontaktdon precis som jag beskrev på sida 1.
Det är därför jag blir fundersam för något mera som har med själva motorstyrningen ska så vitt jag vet inte finnas.
Däremot så finns det andra saker som går till instrument och oljetryckslampor och sånt jox men det är inte motorstyrning i min fyrkantiga värld.

Dessutom så skriver Lassre att det har suttit en B230F med LH2.2 inkopplad i bilen och om det är hemmafixat så vill man se vad det är för kontakt innan man vet säkert.

/Göran

turboforssen skrev:
den sitter ju mitt på torpedväggen ( vet dok inte om den sitter så på en diesel )

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 juni 2010
Sharky skrev:
Hela motorstyrningen på en 240 med LH2.4 sitter i en enda kabelpiska som ansluts mot bilens övriga elsystem via ett nio eller elvapoligt kontaktdon precis som jag beskrev på sida 1.
Det är därför jag blir fundersam för något mera som har med själva motorstyrningen ska så vitt jag vet inte finnas.
Däremot så finns det andra saker som går till instrument och oljetryckslampor och sånt jox men det är inte motorstyrning i min fyrkantiga värld.

Dessutom så skriver Lassre att det har suttit en B230F med LH2.2 inkopplad i bilen och om det är hemmafixat så vill man se vad det är för kontakt innan man vet säkert.

/Göran

turboforssen skrev:

men du får tänka på att han har en 83:a och dom sitter det inte lh2,4
jag antar att han vill veta vad sladdarna i den gråa 8 poliga kontakten på torpedväggen  för att veta om han ska koppla in nått där eller kan ta bort nått utan att det går åt helvete .

och den gråa kontakten har nått med motorstyrningen på dom äldre bilarna tex, tillsatsluftslid, styrtrycksregulator m.m

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

159 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
ok.. ja den 8 poliga i torpeden menar ja. kanske inte har nåt med styrningen te motorn. Men den ska väl kopplas. men sitter bara 5 kontakter i bil. och de e 5 ifrån den från motorn. Men de kan väl aldrig vara så bra de passar rätt på??

159 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Kan detta vara rätt?? har inte kollat mina färger än. http://www.zatzy.com/teknik/232732-elsc … ntakt.html

Sök