3578
Sök

hjälp om mappning av e30:in

.......
2 655 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
har lite funderingar om min e30 håller på å trimma me följade

* värre kam/vipper/hårdare ventilfjädrar
* chipp
* öppet filter
* 2½" avgassystem 2st simons dämpare
* e28 528 spridare
* e28 528 moddad själlhus + uppslipat insugshål
* blir extraktor när ja får råd och hittar ett för ett vettigt pris

och nu är det så att den va redan chippad när ja köpte den och ja håller nu på å trimmar den med de ovanstände o min fundering är: visst är det ett måste att mappa den efter man bytt till  större spridare å skickar på luft?

141 Inlägg
29 oktober 2006
det blir bättre resultat iaf. för grejorna måste ställas in rätt för att fungera optimalt

Bmw 325 e36 Turbo

.......
2 655 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
jo de förstog ja att man måste göra för att få ut de optimala effekten, men går det köra bilen innan man gjort de utan att de e nån fara för att motorn går sönder på nåt vis typ att den blandar för magert eller nånting? är första gången ja håller på å trimma såhär "seriöst" så all hjälp om det ovanstående önskas big_smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
29 oktober 2006
beemern skrev:
jo de förstog ja att man måste göra för att få ut de optimala effekten, men går det köra bilen innan man gjort de utan att de e nån fara för att motorn går sönder på nåt vis typ att den blandar för magert eller nånting? är första gången ja håller på å trimma såhär "seriöst" så all hjälp om det ovanstående önskas big_smile

Borde nästan bli att de går för fett isf efersom du kirrat större spridare!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

.......
2 655 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
hmm borde de inte bli att den får för tunn om ja skickar på mer genom att ja har större bränslespridare?:S

Rörpulare
1 453 Inlägg
29 oktober 2006
va menare du me för tunn? för lite bränsle mängd eller smile för om du ha fixar större spridare e de ju större bränsle dimma alltså att de går för fett för mkt bränsle och för lite luft, tycker ja låter logiskt iaf men ja kan ha fel tongue

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

.......
2 655 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
jaha du menar så:P ja nu blir ja ju ännu mer förvirrad men kanske ska hålla mej till de du säger verkar som du har er erfarenhet än mej big_smile

645 Inlägg
29 oktober 2006
Spjutski skrev:
Kan hålla med där. Kan inte så mycket om detta men meningen med större spridare borde ju vara att man vill ha in mer bränsle. eller? Rätta mig gärna om jag har fel.

Du har rätt, större spridare skottar in mer bränsle.

//Marcus Saari

.......
2 655 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
jo de vet jag oxo, därför ja byter. de var jag som virra bort mej lite tongue men de ja undrar är ju om det är skadligt att köra me värre spridare och värre själlhus och lmm utan att mappa? för om ja ger på både mer lugt och bränsle när de värre grejerna kommer från samma bil så borde de väl gå?

Sök