3010
Sök

Köpråd: Skoda Octavia Kombi 2,0TDI eller Ford Mondeo 2,2 TDCI?

11 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Hej!

Är ute efter en dieselkombi som jag kan ha till vardags och som pendelbil till jobbet. Har tittat lite på Skoda Octavia 2,0TDI och Ford Mondeo 2,2TDCI då dessa ligger i rimliga priser för min plånbok alltså runt 100000-130000kr. Vilken av dom rekommenderar ni?

106 Inlägg
27 juni 2010
Ford Mondeo 2,2TDCI

11 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
gärna nån motivering tack!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 juni 2010
Ford Mondeo helt klart!
Verkar vara en mycket mer prisvärd bil än en tjeckisk dyr-budget bil som inte alls är bra byggd jämfört med Mondeo.
Mondeo alla dagar!
ska man behöva motivera det så säger jag såhär, åk och känn på bilarna. Du kommer känna vilken som är bättre och sämre.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

jorgen72
27 juni 2010
Thunderbird88 skrev:
Ford Mondeo helt klart!
Verkar vara en mycket mer prisvärd bil än en tjeckisk dyr-budget bil som inte alls är bra byggd jämfört med Mondeo.
Mondeo alla dagar!
ska man behöva motivera det så säger jag såhär, åk och känn på bilarna. Du kommer känna vilken som är bättre och sämre.

Finns ingen dag i veckan som mondeo är bättre än skoda octavia som bygger på vw delar. Jag håller med dej att det är bättre o åka o prova bilarna så man får känna på dom
Senast redigerat av jorgen72 (27 juni 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juni 2010
Skoda naturligtvis, kanske en tråkig bil men bättre byggd och mer driftsäker än Fords bilar. Sedan är VAGs 2.0tdi en betydligt trevligare motor.

Eller så köper du en VW Passat av den senaste generationen istället, betydligt bättre och trevligare än både Skoda men framför allt Ford Mondeo. En sådan med 2.0TDI och DSG-låda är en riktigt bra bil!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

11 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
okej tackar för detta! får väl göra som ni säger och åka och testköra. farsan ska titta på en octavia på tisdag åt mig då han ändå skulle dit till staden den finns i.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 juni 2010
jorgen72 skrev:
Thunderbird88 skrev:
Ford Mondeo helt klart!
Mondeo alla dagar!

Finns ingen dag i veckan som mondeo är bättre än skoda octavia som bygger på vw delar. Jag håller med dej att det är bättre o åka o prova bilarna så man får känna på dom

Men dåså!
Du har ju redan sagt att Skodan är bättre så vad är meningen med tråden?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

jorgen72
28 juni 2010
Thunderbird88 skrev:
jorgen72 skrev:
Thunderbird88 skrev:
Ford Mondeo helt klart!
Mondeo alla dagar!

Men dåså!
Du har ju redan sagt att Skodan är bättre så vad är meningen med tråden?

O du får tycka o inte jag o du har givetvis också erfarenhet av bägge bilarna jag har i allafall kört en heldel i en skoda ocktavia 2.0tdi o haft en mondeo själv visserligen en 00 men det är klart sämre bilar o ja jag har kört den nya mondeon också. men jag håller med dej att det bästa är att trådskaparen åker o käner på bägge bilarna själv.

Sök