3738
Sök

Volvo 142: Startar ej, har gnista.

629 Inlägg
24 juni 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
Dagge88 skrev:
Alltså, kan tändföljden ställa om sig hipp som happ?, så nä är jag inte...
Jag körde den till station här i byhålan, när jag kom tillbaka och skulle starta den gick det inte, fick bogsera hem den...

Ska testa med startgas nu i helgen får vi se smile

nej men är fort gjort å råka sätta tändkablarna fel om man lossat dom.

Okej, nä som sagt hade inte pillat på dom när felet inträffade.

Har testat att dra igång den , funkade ej, dock kunde jag ge bilen lite "gas" när vi bogsera den (dvs den accelererade lite) , nästan så motonr hoppa igång, men stendog såfort man koppla ur.... bettede sig skit skumt...:s

Komptest ska göras på söndag eller nått... så drygt att bil stackarn bara ska stå nu när det är min enda bil just nu :p

Mröh

1 562 Inlägg
25 juni 2010
okej men har du haft lös dem efteråt? å är du säker på att du fått tillbaka dom rätt?kan ju ha vare tändstiften exempelvis första gången sen hamna kablarna fel. verkar motorn gå runt väldigt lätt?
Senast redigerat av mange_240 (25 juni 2010)

629 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
Okej, jo har haft löst dem men märkte dom med lappar, så är säker på det är rätt tändföljd.

Jo motorn går runt väldigt lätt, är förvånad över att batteriet fortfarande har så pass mycket kraft kvar fast jag kört runt den massor..

Mröh

21 761 Inlägg
25 juni 2010
Kom ändå ihåg att ladda batteriet tex över en natt, batteriet är troligen mer urdraget än man kan tro trots att startmotorn verkar snurra på hyfsat bra. Ett i övrigt fräscht batteri ger normalt sett bra snurr på startmotorn i sommartemperatur trots att det bara är 50% laddat, därför luras man lite av detta. smile

1 562 Inlägg
25 juni 2010
Dagge88 skrev:
Okej, jo har haft löst dem men märkte dom med lappar, så är säker på det är rätt tändföljd.

Jo motorn går runt väldigt lätt, är förvånad över att batteriet fortfarande har så pass mycket kraft kvar fast jag kört runt den massor..

ja de kan ju tyda på lite dåligt komp men prova å ladda upp batteriet fullt oxå.

629 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Updatering:
Testade att låna en polares SU förgasare, satte dit den och bilfan levde i ungefär 10 sekunder på egen kraft!
Men sen surna den ihop och ville inte starta igen...

Vad fan försigår? :p
För då borde det inte vara tändningsrelaterat , eftersom den starta snällt och fint direkt med den nya förgasaren.

Mröh

Sök