De spelar ingen större roll att ha tändspolen på en knapp väl?? fattar mig inte mycket av tändlåset.. Eller vet någon vart de ska inkopplas om man ska ha ström på hack 2 och 3??
Mät vilka säkringar som har spänning i läge 2 på nyckeln, då kan du dra en kabel därifrån till spolen. Sedan brukar det ibland även gå en kabel från startmotorns solenoid till tändspolen, det är den som ger spänning just vid starten (läge 3 på nyckeln).
På förgasarmotorerna och K-Jet ska det vara kopplat så enligt vad jag kan se i elschemat, däremot på LH-Jet och "nyare" motorer tror jag det går via styrboxar och sånt. Har dock inte kollat i min egen 240 med K-Jet om det är kopplat exakt som i elschemat.
Har bilen elektronisk tändning (från 1985 och framåt)så tror jag inte att det går någon kabel från startmotorns solenoid, men det är jag inte helt säker på.